arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

پوتین با زیر دریایی به اعماق خلیج فنلاند رفت

رئیس جمهوری روسیه در آستانه روز ناوگان نظامی روسیه با یک زیردریایی برای ادای احترام به کشته شدگان در یک زیردریایی متعلق به شوروی در جنگ جهانی دوم به قعر خلیج فنلاند رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهوری روسیه در آستانه روز ناوگان نظامی روسیه با یک زیردریایی برای ادای احترام به کشته شدگان در یک زیردریایی متعلق به شوروی در جنگ جهانی دوم به قعر خلیج فنلاند رفت.

در تصاویری که شبکه های دولتی روسیه منتشر کرده اند، ولادیمیر پوتین دیده می شود که در حال سوار شدن در یک زیردریایی کوچک است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نیز اعلام کرد: در حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، لوح یادبودی بر بدنه زیردریایی غرق شده شوروی به نام «ش-308» یا «سمگا» نصب شد.

رئیس جمهوری روسیه با زیردریایی کوچک «س-اکسپلورر 3-11» و در حالی که سرگئی شایگو وزیر دفاع و نیکلای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه وی را همراهی می کردند در نزدیکی جزایر گوگلند در استان لنینگراد به عمق خلیج فنلاند رفت.

پوتین و همراهانش پس از نصب تابلوی یادبود بر بدنه زیردریایی غرق شده «ش-308» با یک دقیقه سکوت به کشته شدگان در این زیردریایی که توسط ارتش آلمان نازی در جنگ دوم جهانی غرق شده بود، ادای احترام کردند.
زیردریایی حامل پوتین و همراهانش در خلیج فنلاند حدود نیم ساعت زیر آب بود.

رئیس جمهور 66 ساله روسیه پس از خروج از آب در حضور خبرنگاران و شرکت کنندگان در یک برنامه اکتشافی دریایی به نام «تعظیم به ناوهای پیروزی بزرگ» مشاهدات خود را از بازدید از زیردریایی غرق شده تشریح کرد و گفت که هدفش از راندن زیردریایی و هواپیما، درک بهتر تلاش های مردم روسیه است.

زیردریایی غرق شده ش-308 با 40 خدمه در ماه سپتامبر سال 1942 در نزدیکی جزیره اوتیو متعلق به فنلاند در دریای بالتیک مستقر بود و پیش از غرق شدن موفق شده بود سه کشتی باری آلمان را غرق کند.

این زیردریایی در ماه می سال 2018 (اردیبهشت ماه سال 97) توسط اعضای یک گروه اکتشافی روسیه پیدا شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان