arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

دومین سوء قصد به وزیر امور مهاجران لبنان در طول یک ماه گذشته

به دنبال حادثه تیراندازی حدود یک ماه پیش به کاروان وزیر امور مهاجران لبنان، شب گذشته نیز به سمت منزل مسکونی وی تیراندازی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال حادثه تیراندازی حدود یک ماه پیش به کاروان وزیر امور مهاجران لبنان، شب گذشته نیز به سمت منزل مسکونی وی تیراندازی شد.

به گزارش امروز (یک شنبه) منابع لبنانی، مدیریت اطلاع رسانی حزب دموکراتیک لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، حدود دو بامداد امروز یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات با نام اختصاری "ر.م" به سمت منزل مسکونی "صالح الغریب" وزیر امور مهاجران لبنان در شهرک البساتین در استان جبل تیراندازی کرد.

تیراندازی در پیش چشم نیروهای امنیتی و ارتش لبنان که در اطراف منزل این وزیر لبنانی مستقر هستند، صورت گرفت که در نتیجه نیروهای امنیتی به سمت عامل تیراندازی شلیک کردند که وی از ناحیه پا مجروح شد.

روزنامه النهار لبنان در این باره نوشت: به نظر می رسد اقدام بامداد امروز در چارچوب تلاش برای تکمیل ترور الغریب جا دارد.

به نوشته این روزنامه، مدیریت اطلاع رسانی حزب دموکراتیک لبنان نهاد قضایی و امنیتی را به اتخاذ تدابیر لازم و در نهایت سرعت به منظور متوقف کردن این اقدامات تجاوزکارانه پی در پی فراخوانده و این تحرکات را تهدیدی برای صلح و آرامش لبنان و ایجاد دسته بندی داخلی دانست که نتایج خوبی نخواهد داشت.

حادثه تیراندازی به سمت منزل صالح الغریب در حالی است که حدود یک ماه پیش نیز کاروان حامل وی در استان جبل هدف تیراندازی قرار گرفت که گفته می شد هدف از آن ترور جبران باسیل وزیر خارجه لبنان بود. در آن حادثه سه نفر جان باختند.

رهبری حزب سوسیال دموکرات لبنا ن را ولید جنبلاط بر عهده دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان