arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

آمادگی اتریش برای توسعه مدیریت آب در سمنان

سفیر اتریش در ایران از آمادگی کشور متبوعش برای فعالیت در حوزه مدیریت آب در استان سمنان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سفیر اتریش در ایران از آمادگی کشور متبوعش برای فعالیت در حوزه مدیریت آب در استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اشتفان شُلتس در دیدار با استاندار سمنان ضمن تقدیر از استقبال مسوولان و میهمان‌نوازی مردم استان سمنان اظهار کرد: حمل و نقل و ساخت قطعات خودرو از بخش‌های مورد علاقه ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌ها است و استان سمنان نیز در این دو بخش از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی بر ضرورت آنچه "کشف بیشتر ظرفیت‌های خارج از تهران" خواند تاکید کرد و افزود: به عنوان یکی از سفرای حاضر در جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارم که باید به فراتهران نیز اندیشیده و ظرفیت‌های خارج از پایتخت را نیز کشف و شناسایی کنیم.

سفیر اتریش در ایران بااشاره به اهداف سفر خود به سمنان گفت: امروز علاوه بر مسوولان استان با برخی از نمایندگان حوزه اقتصادی استان و فعالان بخش خصوصی دیدارهایی را خواهم داشت.

وی هدف اصلی از سفر به استان سمنان را بحث و بررسی در خصوص چند حوزه مورد علاقه طرفین برشمرد و اظهار امیدواری کرد، بر اساس یک برنامه راهبردی و تمرکز بر روی حوزه‌های مورد علاقه دو طرف، فعالیت‌های مشترک بیشتری مدنظر قرار گیرد. او گفت: برنامه اصلی من برای سفر به استان سمنان تمرکز بر روی دو حوزه حمل و نقل و ساخت قطعات خودروست که از حوزه‌های مورد توجه دو کشور اتریش و ایران است.

اشتفان شُلتس با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی میان دانشگاه سمنان و دانشگاه لئوبن اتریش در زمینه تحقیقات مشترک حمل و نقل و ساخت قطعات خودرو با موضوع اصطکاک قطعات آلومینیومی خودرو شکل گرفته است گفت: امیدواریم این تحقیقات دانشگاهی بتواند در پروسه تولید خودرو و توسعه همکاری‌های دوطرف موثر واقع شود.

وی با اشاره به معضل کم‌آبی در استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حوزه های مورد علاقه اتریش بمنظور سرمایه گذاری در ایران و به‌خصوص استان سمنان، حوزه آب و مدیریت آب است.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه یک شرکت بزرگ اتریشی با سابقه نیم قرن فعالیت در ایران به‌زودی عملیات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بزرگ شیراز را به پایان می‌رساند ادامه داد: این طرح نشان دهنده این است که اتریش علی رغم تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، همچنان در ایران حضور فعال دارد.

وی به سفر سال قبل دکتر روحانی به اتریش اشاره و اظهار کرد: در سفر سال گذشته دکتر روحانی به کشور اتریش تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که طی آن یک شرکت اتریشی متخصص در آبیاری قطره‌ای و مدیریت آب با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، فلذا علاقمندیم تا در این زمینه نیز تعاملاتی را با استان سمنان داشته باشیم .

سفیر اتریش گفت: با توجه به کمبود منابع آبی استان سمنان، همکاری دوجانبه‌ای با هدف پوشش تمامی شاخه های حوزه مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار دارد .

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات مطلوبی توسط کشور اتریش در ایران در حوزه آب انجام شده و امیدواریم مردم استان سمنان نیز از این ظرفیت و فرصت به خوبی بهره‌مند شوند.

اشتفان شلتس با بیان اینکه اتریش پیشینه سنتی دیرینه‌ای در علم الکترونیک و مکانیک دارد گفت: این دو حوزه می‌تواند زمینه ای مناسب برای تعاملات دو سویه بین دو کشور فراهم آورد .

وی از آمادگی اتریشی‌ها برای فعالیت در حوزه انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: اتریش توسط دو شرکت بزرگ دانش‌محور خود توانسته است دو نیروگاه بزرگ خورشیدی را در ایران به بهره‌برداری برساند که باتوجه به ظرفیت‌های استان سمنان امیدواریم این مهم در این استان نیز محقق گردد .

وی بااشاره به قدمت روابط بین ایران و اتریش خاطرنشان کرد: اعتماد بین دو ملت ایران و اتریش سبب شده تا سفارت اتریش به‌عنوان تنها کشور اروپایی بتواند به‌مدت ۶۰ سال پیاپی ضمن استقرار یک مرکز فرهنگی در تهران، خدمات مناسبی همچون اجرای ۱۳۰ برنامه فرهنگی، آموزش زبان به ۳۵۰۰ علاقمند زبان اتریشی و .. را به مردم ایران ارائه دهد.

وی همچنین گفت: اتریش به‌عنوان مبتکر هفته فیلم اروپایی در سطح ایران و شهرهای این کشور، آمادگی دارد تا هفته هنری فیلم را در سمنان نیز برگزار کند. همچنین ارکستر سمفونیک مشترک ایران و اتریش با ۱۲۰ هنرمند در عرصه موسیقی آمادگی دارد تا در صورت تمایل، این برنامه بزرگ هنری را در استان سمنان نیز اجرا کند.

سفیر اتریش در تهران تصریح کرد: در ۲۵ سپتامبر امسال ( سوم مهر ماه) کشور اتریش با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ یک سمپوزیوم گردشگری را با تمرکز بر محوریت محیط زیست و گردشگری برگزار می‌کند که طی آن قصد داریم تا مدیریت گردشگری در ایران را توسعه دهیم .

وی گفت: در همین ارتباط از مسئولین گردشگری و محیط زیست استان سمنان نیز دعوت می‌کنیم که در این سمپوزیوم حضور یابند. همکاری‌های بین استانی از جمله برنامه هایی ما در کشور ایران است که با هدف و رویکرد احصاء ظرفیت‌ها، پتانسیل ها و علاقمندی‌های مختلف مناطق ایران انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان