arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

«شیرشاه» میلیاردر می‌شود/ ادامه رکوردشکنی‌های دیزنی در سال ۲۰۱۹

در حالی که «شیر شاه» به‌زودی به مرز فروش یک میلیارد دلار می‌رسد، کمپانی دیزنی با فروش ۷.۶۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، رکوردی جدید به جای گذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که «شیر شاه» به‌زودی به مرز فروش یک میلیارد دلار می‌رسد، کمپانی دیزنی با فروش ۷.۶۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، رکوردی جدید به جای گذاشته است.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی دیزنی در حالی که هنوز ۵ ماه به پایان سال باقی مانده است، اعلام کرده در باکس آفیس به فروش ۷.۶۷ میلیارد دلاری دست یافته است.

با دستیابی به این فروش رکورد قبلی دیزنی شکسته می‌شود که در کل سال ۲۰۱۶ موفق شده بود تا ۷.۶۱ میلیارد دلار بفروشد.

از فروش ۷.۶۷ میلیارد دلاری امسال ۵.۰۹ میلیارد دلار در خارج از مرزهای آمریکا کسب شده است. این نخستین باری است که استودیویی هالیوودی موفق می‌شود تا بیش از ۵ میلیارد دلار در خارج از مرزهای آمریکا در یک سال فروش کند.

تا اینجای اکران امسال سه عنوان از فیلم‌های دیزنی فروششان را از مرز یک میلیارد دلار در سراسر جهان عبور داده‌اند؛ «انتقام جویان: پایان بازی» از کمپانی مارول با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری بیشترین نقش را در این میان داشت. «کاپیتان مارول» هم فروشش را به ۱.۲۳ میلیارد دلار رساند.

فروش «علاء الدین» دیزنی نیز هفته پیش از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و این هفته «شیرشاه» با رسیدن به فروش ۹۶۲.۷ میلیون دلاری تا روز یکشنبه نشان داد که همین هفته یک میلیارد دلار را پشت سر می‌گذارد.

نباید «داستان اسباب‌بازی ۴» محصول دیزنی / پیکسار را هم فراموش کرد که در هفته‌های آینده می‌تواند به مرز یک میلیارد برسد. اگر چنین شود دیزنی از نظر تعداد فیلم‌های بالای میلیاردش در یک سال هم رکورد می‌زند و رکورد سال ۲۰۱۶ را که ۴ عنوان فیلم با فروش بالای یک میلیارد دلار داشت را پشت سرمی‌گذارد.

در ادامه تقویم سال ۲۰۱۹ دیزنی هنوز چند فیلم در دست اکران دارد که شامل «یخ‌زده ۲» برای جشن شکرگزاری و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» است. «جنگ ستارگان» امسال نهمین و آخرین فیلم از این افسانه است و تحلیل‌گران برای آن هم فروش بالای یک میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده‌اند.

قسمت هفتم این فیلم یعنی «نیرو بیدار می‌شود» در سال ۲۰۱۵ فروشی ۲.۰۷ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان