arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

جانسون: شانس زیادی برای دستیابی به توافق جدید با اتحادیه اروپا وجود دارد

نخست وزیر جدید انگلیس روز دوشنبه گفت که چیزی که ما می‌خواهیم این است که قاطعانه شفاف کنیم که ترتیبات پشتیبان خوب نبوده و مُرده است و باید برود. توافق خروج مُرده است و باید برود اما چشم اندازی برای دستیابی به توافق جدید وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که شانس بسیار زیادی برای دستیابی به یک توافق برگزیت جدید با اتحادیه اروپا وجود دارد.

وی که در جریان دیدار از یک پایگاه دریایی در اسکاتلند صحبت می‌کرد، گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم این است که قاطعانه شفاف کنیم که ترتیبات پشتیبان خوب نبوده و مُرده است و باید برود. توافق خروج مُرده است و باید برود اما چشم اندازی برای دستیابی به توافق جدید وجود دارد.»

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم ایجاد مشارکت جدید درباره تمام چیزهایی است که برای ما مهم هستند. مشارکت در زمینه دفاعی، امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، همکاری علمی و هر چیزی که شما انتظارش را دارید.»

جانسون همچنین برگزاری رفراندوم دیگر درباره استقلال اسکاتلند پس از رفراندوم سال 2014 را رد کرد.

وی گفت: «این موضوع یک بار در طول زندگی و یک بار در هر نسل انجام می‌شود. این بر اساس رای آنها بوده و من فکر می‌کنم که کاملا غلط باشد که قول به مردم اسکاتلند و انگلیس را با برگزاری رفراندوم دیگری بشکنیم.»

جانسون روز شنبه نیز به اتحادیه اروپا هشدار داد که ترتیبات پشتیبان مرز با ایرلند غیر دموکراتیک بوده و باید کنار گذاشته شود.

وی همچنین تهدید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت را رد کند، انگلیس روز 31 اکتبر (9 آبان) بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

نظرات بینندگان