arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۸ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برادر امیر قطر از شکست محاصره این کشور خبر داد: هواپیماهای ما به زودی در آسمان همه کشورها به پرواز در می آیند
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۲:۳۶

برادر امیر قطر سه شنبه شب در توئیتر خود نوشت: موفق شدیم، محاصره را بشکنیم و هواپیماهای قطر به زودی در آسمان همه کشورها پرواز خواهند کرد.

قطر ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۸ مهر۹۶) از عربستان، بحرین، مصر و امارات به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) به خاطر محاصره هوایی این کشور شکایت کرد.

این چهار کشور نیز در شکایتی به دادگاه بین المللی لاهه، اعلام کردند که سازمان ایکائو شایستگی و تخصص رسیدگی به شکایت قطر را ندارد.

هشدار ترامپ به چین: منتظر انتخابات 2020 نمانید
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۲:۳۵

ترامپ روز سه شنبه در سلسله توییت های صبحگاهی خود به وقت آمریکا اعلام کرد که چین ممکن است در صورت پیروزی یک دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به توافقی «عالی» دست یابد.

وی در عین حال یادآور شد که اگر خودش پیروز انتخابات باشد، توافقی پیشنهادی به چین، «سخت تر» از توافقی خواهد بود که اکنون در موردش مذاکره می شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به پکن هشدار داد که احتمال دارد اصلا توافقی حاصل نشود.

تماس تلفنی رئسای جمهور ایران و فرانسه:
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۲:۳۴

روحانی: عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران، گام اول تعهدات مورد انتظار از اروپا است/ هر چه می‌گذرد بازگشت به نقطه اول برای دو طرف سخت‌تر خواهد بود / تهران همواره از گفتگو و هر ابتکار عادلانه برای حل وفصل مسائل استقبال می کند / مکرون: به دنبال راهکارهایی در زمینه ایجاد خط اعتباری هستیم

استفاده از کارت سوخت اجباری می‌شود
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۹:۴۰

زنگنه در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه اجرای طرح استفاده از سوخت با استفاده از کارت، توضیح داد: ۲۰ مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود اما به دلیل ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مانند عدم تهیه کارت سوخت یا هر مشکل دیگر به آن‌ها فرصت‌ داده می‌شود اما در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

وزیر نفت عنوان کرد: حدود ۷۰۰ هزار کارت سوخت به در منازل شهروندان رفته است که به دلیل نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند لذا خواهشمندیم افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند با مراجعه به ادارات پست کارت خود را دریافت کنند.

زنگنه همچنین افزود: وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود.

درخواست روزنامه جوان از ظریف: اجازه بدهید پمپئو به ایران بیاید
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۸:۳۳

روزنامه جوان نوشت: دستیار سیاست خارجی ترامپ هم از یک هفته پیش تاکنون اصرار دارد با مردم ایران سخن بگوید و حقایق نظام اسلامی را بدون واسطه با مردم ایران در میان بگذارد. این جنگ روانی پمپئو و دیدارهای وی با رسانه‌ها و مجموعه‌های اجتماعی و گاه سیاسی که از وی دعوت به عمل می‌آورند، شبیه‌سازی شده و می‌گوید، چرا ظریف در سفر به نیویورک از فرصت دیدارهای گوناگون با افکار عمومی امریکا برخوردار است، ولی پمپئو، نمی‌تواند از شرایط همتراز برخوردار شود.

آقای دکتر ظریف می‌تواند به پمپئو تأکید کند که هیچ دعوت رسمی و حکومتی به شما در ایران خوشامد نمی‌گوید، ولی اگر ایشان آمادگی دارد با میزبانی مردم ایران، این سفر را بپذیرد و از پاویون فرودگاه، مهمان مردم باشد، ضمن اینکه مردم ایران و نخبگان حقایق ایران و بلکه امریکا را به ایشان آموزش داده و بفهمانند. اگر فقط مردم ایران تلافی رنج‌هایی را که بیماران از جنایت جنگی تحریم تحمل کرده‌اند، به وی بچشانند، دیگر هوس روبه‌رو شدن با مردم ایران را در رؤیا هم دنبال نمی‌کند.

گاردین: بوریس جانسون به نیابت از ترامپ مذاکره با ایران را کلید بزند
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۷:۲۸

ادامه شرایط کنونی در خلیج فارس، فاجعه بار است / بوریس جانسون می‌تواند از روابط خوب خود با ترامپ برای کاهش تنش با ایران استفاده کند

گاردین در گزارشی با تشریح افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا پس از خروج دولت ترامپ از برجام، نوشت که بوریس جانسون، نخست وزیر جدید بریتانیا به دلیل نزدیکی به ترامپ در موقعیت مناسبی برای ارسال یک پیام به ایران قرار دارد. گاردین با بیان اینکه باید به دنبال از سرگیری دیپلماسی با تهران باشد به طور تلویحی پیشنهاد کرده است که جانسون می تواند به نیابت از ترامپ با ایران مذاکره کند.

تقاضای آمریکا از آلمان برای مشارکت در ائتلاف دریایی در خلیج فارس
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۶:۱۷

به دنبال افزایش تنشها در خلیج فارس، آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در این منطقه را به متحدان و شرکای خود ارائه کرده است. این درحالیست که برخی از متحدان نزدیک این کشور از جمله ژاپن، مشارکت در این طرح را کرده‌اند. انگلیس از متحدان نزدیک آمریکا ابتدا حضور در این ائتلاف را رد کرده بود اما بعد از توقیف نفتکش این کشور توسط نیروی دریایی سپاه خواستار تشکیل چنین ائتلافی شد.

لاریجانی: ایران برنامه ای ۲۵ ساله برای ارتباط با چین تدوین کرده است
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۵:۲۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/8/702332_856.jpg

رئیس مجلس در دیدار سونگ تائو، وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین گفت: رایزنی ایران و چین و همراهی برخی کشورهای دوست، می تواند مقابل خصومت آمریکا قرار گرفته و آثار آن را خنثی کند در عین حال که موفقیت آمیز بودن این برنامه مشروط به عملی بودن گام‌ها و حرکت رو به جلو آنهاست.

لاریجانی با اشاره به سفر چندی پیش خود به چین تصریح کرد: در آن سفر، آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین بر تدوین برنامه درازمدت 25 ساله‌ای برای روابط دو کشور تاکید داشت. ایران برنامه 25 ساله را از منظر خود تدوین کرده و برای تبدیل این برنامه به سند راهبردی مشترک باید با طرف چینی مذاکره کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه: چند نماینده مجلس تحت تعقیب‌اند
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۸

 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر تکذیب متعدد اظهارات کریمی قدوسی از سوی افراد و نهادهای مختلف و اینکه اگر باز هم ادعاهای وی تکذیب شود، قوه قضائیه ورود می‌کند یا خیر گفت: تکالیف مدعی‌العموم کاملا شفاف و روشن است که در چه حوزه‌ای می‌تواند ورود کند و تا امروز قوه‌قضائیه نشان داده در ورود مدعی‌العموم هیچ گرایش سیاسی مدنظر قرار نگرفته است.

اسماعیلی افزود: همین الان نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف مجلس با اعلام جرم مدعی‌العموم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و این موضوع اختصاص به فرد یا جناح و فراکسیون خاص و تقسیم‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی ندارد و چنانچه در این موضوع هم مدعی‌العموم احساس کند، جرمی انجام شده و در زمره ورود مدعی‌العموم است، اقدام می‌کند و ما اصلاً ملاحظه هیچ شخص و جریان و گروهی جز ملاحظه ضوابط و مقررات قانونی را نداریم.

بازداشت ۱۰ نفر در ارتباط با پرونده معاون دفتر آملی لاریجانی در قوه قضاییه
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۲:۱۳

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده اکبر طبری گفت: اسامی که در خبری آمده بود، واقعیت ندارد و آن پرونده خاص نیز کماکان مطرح رسیدگی است و ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند که از این ۱۰ نفر برخی نیروهای شاغل قبلی قوه قضائیه و برخی نیز نیروهای بیرونی هستند.

نجفی به اعدام محکوم شد
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۲:۱۳

غلامحسین اسماعیلی در هفتمین نشست خبری امروز با خبرنگاران گفت: محمدعلی نجفی به قصاص محکوم شد.

دو بانک اماراتی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۲:۱۲

دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم دو بانک اماراتی برای همکاری مالی با ایران اعلام آمادگی کردند و صحبت‌هایی در این خصوص آغاز شده اما هنوز در بازار و جنبه اجرایی اتفاقی رخ نداده است.

هادی رضوی به ۲۰ سال حبس محکوم شد
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۲:۱۲

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز گفت: هادی رضوی به جرم اخلال در نظام‌اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی همچنین گفت: احسان دلاویز متهم دیگر این پرونده نیز به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

توضیح «ظریف» درباره نامه‌نگاری به رهبر معظم انقلاب درخصوص گاندو
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۶

محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم.

ظریف تاکید کرد: انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد و امیدوارم این بلیه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهین و تخریب شخصیت افراد نباشیم.

مکرون در ماه جاری به ایران سفر می کند؟
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۶

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه از احتمال سفر رئیس جمهور فرانسه در ماه جاری به ایران خبر داد.

رنجبرزاده گفت: پیش‌بینی می‌شود که در ماه جاری رئیس جمهور فرانسه به ایران سفر کند، اما تاریخ آن به صورت دقیق مشخص نشده است.

بعیدی نژاد: ایران با تبادل کشتی توقیف شده با انگلیس مخالف است
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۵

سفیر ایران در لندن گفت؛ طرح پیشنهادی برخی از رسانه های انگلیس برای تبادل کشتی های توقیف شده میان ایران و انگلیس غیر ممکن است.

حمید بعیدی نژاد در پیامی توییتری نوشت؛ انگلیس به طور غیرقانونی کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرد این در حالی است که ایران کشتی انگلیس را به دلیل نقض برخی از مقررات امنیتی در تنگه هرمز توقیف کرده است.

کشتی ایرانی پس از ۵۰ روز آبهای برزیل را ترک کرد
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۴

براساس بیانیه اداره بندر پاراناگوئه، یکی از دو کشتی ایرانی بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی آبهای برزیل را بعد از سوخت گیری ترک کرد.

کشتی باوند ایران به مدت بیش از ۵۰ روز در بنادر برزیل متوقف شده بود.

کشتی دوم ایرانی به نام "ترمه" که دو روز پیش بندر پاراناگوئه را ترک کرده بود روز دوشنبه عازم بندر جنوبی ایمبیتوبا (Imbituba) برزیل شد تا قبل از عزیمت به ایران در آنجا محموله ذرت بارگیری کند.

حباب سکه طلا به مرز صفر نزدیک شد
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۳

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر با اشاره به رکود بازار طلا، گفت: میزان حباب سکه کاهش زیادی یافته به طوری که اکنون حباب سکه به حدود ۷۰ هزار تومان رسیده و در حال نزدیک شدن به صفر است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان