arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

عراقچی و نماینده گوترش تحولات سیاسی افغانستان را بررسی کردند

معاون سیاسی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان، در دیدار با سیدعباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در باره تحولات سیاسی اینده افغانستان رایزنی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراقچی و نماینده گوترش تحولات سیاسی افغانستان را بررسی کردندخانم اینگرید هیدن معاون سیاسی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان که برای رایزنی با مقام های کشورمان در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، عصر سه شنبه با سید عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، وضعیت امنیتی افغانستان و چشم انداز تحولات سیاسی آینده، بویژه انتخابات ریاست جمهوری و روند صلح در آن کشور، مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابراز تردید نسبت به نیات آمریکا در افغانستان، با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد منطقه ای و مشارکت فعالانه کشورهای همسایه برای پیشبرد روند صلح با محوریت و مشارکت دولت افغانستان، مشورت با تمامی جناحهای سیاسی آن کشور را شرط دستیابی به صلح پایدار دانست.

وی با رد رویکرد حذفی و یکجانبه گرایانه در روند صلح، تاکید کرد: مشورت با کشورهای همسایه افغانستان و رفع نگرانی آنها تضمین کننده موفقیت دولت افغانستان در اجرای هر گونه توافق صلح است.

عراقچی همچنین، ضمن حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مهر ماه سال جاری در این کشور، استفاده از ظرفیتهای یوناما برای کمک به دولت این کشور جهت برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری را بسیار کمک کننده دانست و خواهان ایفای نقش فعالانه سازمان ملل در این زمینه شد.

حضور داعش در افغانستان بعنوان یک عامل تهدید کننده صلح و امنیت در منطقه و لزوم همکاری برای مبارزه با این گروه تروریستی نیز یکی دیگر از محورهای گفتگوی طرفین در این دیدار بود.

نظرات بینندگان