arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

الشرق الاوسط: عربستان خواهان همکاری امنیتی با عراق است

شورای وزیران عربستان به ریاست "ملک سلمان" شاه سعودی در نشست دیشب (سه شنبه شب) خود خواستار عقد قرارداد همکاری امنیتی با عراق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای وزیران عربستان به ریاست "ملک سلمان" شاه سعودی در نشست دیشب (سه شنبه شب) خود خواستار عقد قرارداد همکاری امنیتی با عراق شد.

به گزارش روزنامه سعودی "الشرق الاوسط"، شورای وزیران عربستان "عبدالعزیز بن سعود آل سعود" وزیر کشور را مامور کرد که با طرف عراقی در خصوص طرح توافق همکاری امنیتی میان دو کشور مذاکره کند.

در همین راستا "قحطان الجنابی" سفیر عراق در عربستان گفت و گویی تلفنی به الشرق الاوسط گفت: بغداد و ریاض گامی مهم در راستای همکاری امنیتی به ویژه در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی، مبارزه با تروریسم ، مواد مخدر و جرم های سازمان یافته برداشته اند.

سفیر عراق در عربستان همچنین با اشاره به دیدارهای مقامات بخش های امنیتی دو کشور، بر آمادگی کشورش برای امضای این توافقنامه تاکید کرد.

وی افزود: روابط دو کشور رو به بهبود در همه زمینه ها است و در همین راستا شورای هماهنگی عراق و عربستان دو سال پیش تاسیس شد که متشکل از ۸ کمیته از جمله کمیته همکاری امنیتی، سیاسی و نظامی است.

الجنابی در پاسخ به سوال الشرق الاوسط در خصوص زمینه های همکاری دو طرف افزود: منطقه از تروریسم و مشکل قاچاق مواد مخدر رنج می برد و رسیدگی به این مشکلات نیازمند تبادل اطلاعات و هماهنگی برای مبارزه با جرایم سازمان یافته و موضوع قاچاق است و در این میان برگزاری دوره های آموزشی برای تبادل تجربیات اهمیت دارد.

عربستان در حالی خواهان همکاری امنیتی با عراق است که ریاض در سالهای اخیر اقدامات خصمانه و کمک های فراوانی به گروههای تروریستی در عراق ارایه کرده است و در برخی موارد این کمکها موجب برگزاری تظاهرات مردمی در شهرهای عراق علیه اقدامات ریاض در این کشور شده است .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان