arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

برنی سندرز: در نخستین روز ریاست جمهوری به برجام بر می‌گردم

سندرز یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا گفت: ما باید به ریاض این سیگنال را بدهیم که با تحریک‌های این کشور خود را درگیر یک برخورد نظامی با ایران نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"برنی سندرز" یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای رقابت در مرحله مقدماتی (درون حزبی) انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در نخستین روز کاری خود به برجام بازخواهد گشت.

سندرز در مصاحبه‌ای با وب سایت شورای روابط خارجی آمریکا با اعلام این موضوع گفته است:" توافق هسته‌ای با ایران که با همکاری ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی به علاوه روسیه و چین به دست آمد یکی از قوی‌ترین توافقات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای در تاریخ دیپلماسی است که از طریق مذاکره به دست آمده است."

او افزود:" این توافق از جنگ جلوگیری کرد و ایران را از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای بازداشت. من در نخستین روز ریاست جمهوری خود به این توافق بازخواهم گشت و سپس به همکاری با گروه 5+1 و ایران برای حصول به اقدامات بیشتر به منظور ممانعت از هر مسیر دیگری برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای، مهار کردن اقدامات تهاجمی ایران در منطقه و شکل دادن به یک توازن قوای جدید در خاورمیانه، خواهم پرداخت."

او همچنین درباره تغییر سیاست کنونی دولت ترامپ در قبال عربستان سعودی گفته است: "سیاست ایالات متحده در قبال سعودی باید تغییر کند. سیاست کنونی واشنگتن بر مبنای نفت ارزان، فروش میلیون‌ها دلار اسلحه، چشم پوشی کامل و عامدانه از موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی و نقش این کشور در گسترش افراط گرایی اسلامی در جهان استوار است. ما باید به طور کامل حمایت خود را از قتل عام یمنی‌ها از سوی سعودی خاتمه دهیم و به ریاض این سیگنال را بدهیم که با تحریک‌های این کشور خود را درگیر یک برخورد نظامی با ایران نخواهیم کرد."

او افزود: "اما ما باید این را هم مد نظر داشته باشیم که عربستان سعودی بخشی از راه‌حل برای ایجاد هر گونه ثبات در منطقه خاورمیانه است."

سندرز همچنین با انتقاد از سیاست کنونی دولت ترامپ در قبال تحولات داخلی ونزوئلا گفته است در صورت پیروزی در انتخابات، کمک خواهد کرد بحران سیاسی ونزوئلا از طریق گفتگوی دولت مادورو با مخالفان داخلی این کشور و با مشارکت جامعه جهانی، حل و فصل شود.

منبع: عصر ایران

نظرات بینندگان