arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

کابینه اسرائیل ساخت ۶ هزار واحد در کرانه باختری را تصویب کرد

کابینه امنیتی تل آویو چهارشنبه شب با ساخت شش هزار واحد مسکونی جدید در شهرکهای صهیونیست نشین موافقت کرده است. این در حالی است که شورای امنیت در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ماه ۹۵) با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ خواستار پایان دادن اسرائیل به شهرک‌سازی در سرزمین های اشغالی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژیم صهیونیستی در سایه سکوت مجامع بین المللی و چراغ سبز آمریکا از ساخت شش هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" این رژیم، کابینه امنیتی تل آویو چهارشنبه شب با ساخت شش هزار واحد مسکونی جدید در شهرکهای صهیونیست نشین موافقت کرده است.

این اقدام پیش از سفر "جرد کوشنر" مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی و دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

۲۵ دسامبر ۲۰۱۸(چهارم دی ماه ۹۷) نیز رژیم تل آویو ساخت دو هزار و ۱۹۱ واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین را تصویب کرد.

این اقدام صهیونیست ها در حالی است که شورای امنیت در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ماه ۹۵) با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ خواستار پایان دادن این رژیم به شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی شد.

این قطعنامه خواستار توقف تمامی فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شد.

۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله چهار عضو دائم آن شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رأی مثبت دادند و تنها نماینده باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای نخستین بار به این قطعنامه رأی ممتنع داد.

با وجود این که این قطعنامه، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته است، اما رژیم صهیونیستی نه تنها اقدامی برای توقف شهرک سازی های غیر قانونی انجام نداد، بلکه با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» و حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو، روند ساخت آن شدت گرفت.

به باور بسیاری از تحلیلگران مسائل فلسطین، موضوع شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، مانع اصلی بر سر راه مذاکرات سازش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی است که از سال ۲۰۱۴ با کارشکنی رژیم نژاد پرست اسرائیل متوقف شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان