arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

رئیس سازمان حج: ۹۱ درصد زائران ایرانی در سرزمین وحی هستند

رئیس سازمان حج وزیارت از انتقال بیش از ۹۱ در صد زائران ایرانی خانه خدا به سرزمین وحی خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ هزار و ۶۰۰ زائر تا پایان پنج شنبه شب (۱۰ مرداد ماه) درهتل های مدینه ومکه مستقر شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان حج وزیارت از انتقال بیش از ۹۱ در صد زائران ایرانی خانه خدا به سرزمین وحی خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ هزار و ۶۰۰ زائر تا پایان پنج شنبه شب (۱۰ مرداد ماه) درهتل های مدینه ومکه مستقر شده اند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی حج، علی رضا رشیدیان با اشاره به برگزاری مراسم دعای کمیل در مدینه و مکه با حضور زائران ایرانی گفت: ۷ هزار و ۲۲۶ زائر در شهر پیامبر (ص) و بیش از ۶۹ هزار نفر در مکه اسکان دارند که در حال عبادت و زیارت هستند، البته در این آمار عوامل و نیروهای ستادی که مشغول خدمت به ضیوف الرحمان هستند؛ در نظر گرفته نشده اند.
رئیس سازمان حج وزیارت اقدامات عملیاتی در بخش های پرواز، اسکان، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل درون و برون شهری را در مجموع قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: در ارزیابی هایی که از زائران محترم انجام شده است، رضایت بیش از ۹۰ درصدی از عملکرد اجرایی وجود دارد که مایه افتخار ماست.
وی افزود: همه ما در حوزه نمایندگی ولی فقیه و سازمان حج و زیارت تلاش می کنیم ظرفیتی ایجاد کنیم تا زائران در موسم حج دغدغه ای جز انجام اعمال و مناسک حج نداشته باشند و بتوانند در شرایط مناسبی اعمال خود را انجام دهند.
رشیدیان با اشاره به اینکه انتقال زائران مدینه قبل با ۱۹۱ پرواز چهارشنبه شب پایان یافت، گفت: پروازهای مدینه بعد برای انتقال باقیمانده حجاج کشورمان به فرودگاه جده احتمالا تا پنجم ویا ششم ذی الحجه به طول خواهد انجامید.
وی در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی خود از عملیات حج ۹۸ گفت: تاکنون برنامه ها بر اساس طراحی انجام شده پیش رفته است.
وی با اشاره به اینکه درحوزه بهداشتی و خدمات درمانی وضعیت خوب بوده است، افزود: متاسفانه دو نفر از زائران کشورمان تاکنون فوت کردند که عارضه قلبی داشتند و قبلا در ایران نیز عمل قلب باز انجام داده بودند و بدلیل همین عارضه جان باختند.
وی اضافه کرد: خانواده این دو زائر موافقت کردند که یکی در مدینه و دیگری در مکه دفن شد.
گفتنی است امسال بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج با پروازهای شرکت هواپیمایی ایران «هما» به عربستان منتقل می شوند.

نظرات بینندگان