arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
رویترز:

شکایت یک مرد از ارتش ایالات متحده: به چه حقی جسد مادرم را منفجر کردید؟

یک مرد که جسد مادر خود را به سازمان پژوهشی اهدای اعضا داده بود تا شاید در جامعه پزشکی مفید باشد متوجه شد جسد مادرش در اختیار ارتش ایالات متحده قرار گرفته و منفجر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مرد که جسد مادر خود را به سازمان پژوهشی اهدای اعضا داده بود تا شاید در جامعه پزشکی مفید باشد متوجه شد جسد مادرش در اختیار ارتش ایالات متحده قرار گرفته و منفجر شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از رویترز، شاید این گزارش یکی از عجیب ترین گزارش های سال باشد که پسری متوجه شود پیکر مادرش پس از مرگ مورد سوء استفاده سازمان های دولتی قرار گرفته است.

ماجرا از جایی شروع شد که جیم استافر، بدن مادرش را که به بیماری آلزایمر نیز مبتلا بود پس از مرگ به مرکز منابع بیولوژیکی در آریزونا  سپرد، به امید این که آنها بتوانند نمونه ای انسانی برای مطالعات حوزه مغز و اعصاب داشته باشند و راههای درمان بیماری آلزایمر را پیدا کنند. این نوع اقدامات در بسیاری از نقاط جهان برای کمک به اکتشافات پزشکی مرسوم است. اما اکنون با گذشت پنج سال از آن تاریخ مشخص شده جسد مادر هفتاد و سه ساله جیم اصلا در اختیار متخصصان مغز و اعصاب  نبوده و مرکز پزشکی بدن مادرش را به ارتش آمریکا داده است.

جیم در تماس با خبرگزاری رویترز می گوید: "در شرایطی که سالها پیش خاکستر مادرم توسط موسسه پزشکی به من تحویل داده شده بود اکنون متوجه شده ام از بدن مادرم سوء استفاده شده و ارتش برای آزمایش تاثیر انفجار بر بدن انسان از پیکر مادرم استفاده کرده است. این در حالی است که من قراردادی با موسسه پزشکی امضا کردم که بر اساس آن صراحتا فروش بدن مادرم به ارتش و سایر نهادهای غیر پزشکی را ممنوع می كرد."

جالب است بدانید جیم تنها شاکی این پرونده نیست و 32 نفر دیگر نیز در این شکایت با موارد و پرونده های مشابه وی را همراهی می کنند.

نظرات بینندگان