arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

ثبت بزرگترین زمین‌لرزه در قصرشیرین و زلزله ۳.۸ در جزیره تنب بزرگ

بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در قصرشیرین استان کرمانشاه با بزرگای ۴.۴ رخ داد، ضمن آنکه جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد.بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در قصرشیرین استان کرمانشاه با بزرگای ۴.۴ رخ داد، ضمن آنکه جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در قصرشیرین استان کرمانشاه با بزرگای ۴.۴ رخ داد، ضمن آنکه جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد.بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در قصرشیرین استان کرمانشاه با بزرگای ۴.۴ رخ داد، ضمن آنکه جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد.


 در هفته گذشته در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ و در سومار این استان زلزله ۳.۵ رخ داد، ضمن آنکه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، گلستان، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، فارس و خراسان جنوبی زلزله‌هایی با بزرگای بیش از ۳ به ثبت رسید.


جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:
شنبه ۵ مرداد
در راز استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و در هفتگل استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.


در اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۲۱ کیلومتری اشنویه، ۲۶ کیلومتری سیلوانه و ۲۹ کیلومتری نالوس این استان بوده است.


دره‌شهر استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ را تجربه کرد که عمق آن در ۵ کیلومتری و در رومرکز ۹ کیلومتری دره شهر استان ایلام و ۱۴ کیلومتری چقابل و ۲۰ کیلومتری کونانی استان لرستان بوده است.


مورموری استان ایلام نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری مورموری و ۳۵  کیلومتری سراب باغ استان ایلام و ۳۷ کیلومتری حسینیه استان خوزستان بوده است.


یکشنبه ۶ مرداد
در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۸، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۹، در شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۶، در ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۹، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۹، در سیلوانه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و در شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.


در اینچه برون استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۲۳ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری اینچه برون، ۲۹ کیلومتری انبار الوم و ۴۰ کیلومتری آق قلای استان گلستان بوده است.


اشنویه استان آذربایجان غربی نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۶ را تجربه کرد. کانون این زلزله در ۱۷ کیلومتری اشنویه، ۲۵ کیلومتری نالوس و ۳۰ کیلومتری سیلوانه این استان بوده است.


هفتگل استان خوزستان بعد از تجربه زلزله‌ای با بزرگای ۲.۹، با زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۲۳ کیلومتری هفتگل، ۳۶ کیلومتری قلعه تل و ۳۸ کیلومتری باغ ملک گزارش شد.


دوشنبه ۷ مرداد
در ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷، در میامی استان سمنان زلزله ۲.۹، در دیباج استان سمنان زلزله ۲.۹، در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵ و در نودژ استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.


در جزیره تنب‌بزرگ استان هرمزگان زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۳۵ کیلومتری جزیره تنب‌بزرگ، ۴۶ کیلومتری بندرخمیر و ۴۹ کیلومتری لافت بوده است.


ناغان استان چهارمحال و بختیاری زمین‌لرزه به بزرگای ۳.۵ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زلزله در ۲۲ کیلومتری ناغان، ۲۷ کیلومتری گهرو و ۲۸ کیلومتری بلداجی این استان بوده است.


سه‌شنبه ۸ مرداد
در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۱۴ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز آن در ۵ کیلومتری قصر شیرین و ۲۳ کیلومتری سرپل‌ذهاب این استان گزارش شد.


ورزقان استان آذربایجان شرقی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری ورزقان، ۲۳ کیلومتری خواجه و ۳۲ کیلومتری بخشایش این استان بوده است.


در سنگان استان خراسان رضوی زلزله‌ ۲.۶، در گمیش‌تپه استان گلستان زلزله ۲.۹ و در ترک استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۸ رخ داد.


چهارشنبه ۹ مرداد
در سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۵ و در دریاچه نمک استان قم زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.


پنج‌شنبه ۱۰ مرداد
در چغابل استان لرستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۶ کیلومتری چقابل و ۱۹ کیلومتری کونانی استان لرستان و  ۱۵ کیلومتری دره شهر استان ایلام بوده است.


سومار استان کرمانشاه نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید که کانون این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری سومار و ۵۳ کیلومتری گیلانغرب این استان گزارش شد.


در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶، در درب بهشت استان کرمان زلزله ۲.۶، در بندر گناوه استان بوشهر زلزله ۲.۹، در میرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و در زاهدان استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۵ رخ داد.


جمعه ۱۱ مرداد
در بیرجند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، در اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در بوشکان استان بوشهر زلزله ۲.۷ و در سلطان‌آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.


فراشبند استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری فراشبند، ۳۸ کیلومتری فیروزآباد و ۴۳ کیلومتری بالاده این استان بوده است.


نهبدان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴۹ کیلومتری نهبندان و ۶۰ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۱۰۹ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان