arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

مبارزه با رانت اطلاعاتی؛ موثرترین گام در مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام های موثر مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام های موثر مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی است.

سردار محمدرضا مقیمی استفاده از رانت اطلاعاتی را یکی از عوامل موثر در به وجود آمدن مفاسد اقتصادی دانست و گفت: دستیابی زود هنگام و انحصاری به اطلاعات اقتصادی در زمینه های پولی بانکی، بازار سهام، ارز، طرح های عمرانی و ... منشاء بوجود آمدن رانت اطلاعاتی است و باعث می شود تا افراد بدون زحمت و تنها به دلیل برخورداری سریع و به هنگام از اطلاعات، به سودهای هنگفتی دست یابند.

وی با بیان اینکه نتیجه مخرب و اصلی رانت اطلاعاتی که صاحبان سرمایه را به سوی فعالیت های اقتصادی غیر مولد کشانده و سرمایه های مردم را به خرید و فروش ارز، سکه، اتومبیل، املاک و تلفن همراه سوق می دهد، افزود: براین اساس، رعایت عدالت در توزیع اطلاعات در بازار سرمایه و مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام های موثر درمبارزه با مفسد و جرایم اقتصادی خواهد بود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گسترش رشوه خواری درراستای اخذ اطلاعات، عدم سرمایه گذاری در تولید و گرایش به سرمایه گذاری در فعالیت های غیرمولد، نپرداختن مالیات توسط رانت خواران، نهادینه شدن فساد مالی و گسترش قاچاق کالا و ارز، افزایش نرخ تورم و بیکاری و در نتیجه از بین رفتن امنیت اقتصادی را از پیامدهای پدیده رانت اطلاعاتی برشمرد و گفت: مبارزه با این پدیده شوم تا تحقق عدالت در توزیع اطلاعات باید در دستور کار قرار گیرد.

نظرات بینندگان