arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

هتل مزاحمِ ارگ کریمخان آتش گرفت

هتل «آسمان» که پرونده آن به عنوان مزاحم حریم منظری ارگ «کریمخان زند» در شیراز همچنان باز است، آتش گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هتل «آسمان» که پرونده آن به عنوان مزاحم حریم منظری ارگ «کریمخان زند» در شیراز همچنان باز است، آتش گرفت.

حسن سیادتان ـ رییس جامعه هتلدران استان فارس ـ با استناد به اظهارات مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری شیراز، این خبر را تایید کرد  گفت: آتش‌سوزی پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۲ مردادماه) از طبقه منفی دو این هتل درحال ساخت، آغاز شد و دود آن به طبقات بالاتر سرایت کرد که با حضور سریع نیروهای آتش‌نشانی آتش درحال مهار است.

وی افزود: در ساختمان هتل حدود ۳۰ کارگر مشغول به کار بودند که نیروهای آتش‌نشانی آن‌ها را نجات دادند و خوشبختانه به شخصی آسیب وارد نشده است.

سیادتان گفت: هنوز علت حادثه معلوم نشده اما در محل آتش‌سوزی، ضایعات و تشک‌های ابری دپو شده بود. قرار است مدیرعامل آتش‌نشانی شیراز بعد از بررسی عامل آتش‌سوزی را اعلام کند.

هتل آسمان که پرونده قضایی آن از سال ۱۳۹۴ به اتهام تخلف در ارتفاع و تعداد طبقات اضافی باز شده است، حریم منظری ارگ کریمخان زند در شیراز را مخدوش کرده است. سازمان میراث فرهنگی معتقد است که مزاحمت منظری این هتل، از ثبت این ارگ تاریخی در فهرست آثار جهانی یونسکو مانع شده است.

سیادتان در این‌باره  گفت: هتل درحال ساخت است اما باید تکلیف آن زودتر روشن شود. این پرونده شاکیان زیادی دارد از سرمایه‌گذار گرفته تا شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری. هتل حریم منظری ارگ کریمخان را مخدوش کرده و ثبت آن در فهرست جهانی یونکسو را به تعویق انداخته است. باید طبقات مزاحم آن تخریب شود که تعداد آن به رأی دادگاه موکول شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان