arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

برکناری ۵ مقام ارشد رومانی در پی قتل نوجوان ربوده شده

به قتل رسیدن دختر نوجوان رومانیایی که ربوده شده بود و سهل‌انگاری‌های پلیس برای نجات او، خشم عمومی مردم این کشور را برانگیخته و تاکنون منجر به برکناری پنج مقام ارشد این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به قتل رسیدن دختر نوجوان رومانیایی که ربوده شده بود و سهل‌انگاری‌های پلیس برای نجات او، خشم عمومی مردم این کشور را برانگیخته و تاکنون منجر به برکناری پنج مقام ارشد این کشور شده است.

صداهای ضبط شده از مکالمه تلفنی این دختر ۱۵ ساله با پلیس حاکی از آن است که پیش از به قتل رسیدن با اظهار به این که به شدت ترسیده، عاجزانه از پلیس خواسته تا زمان رسیدن مامورانشان، پشت خط باقی بمانند.

"الکساندرا ماچسانو"، ۱۵ ساله در تاریخ ۲۴ ژوئیه در حالی که با یک خودروی عبوری در حال بازگشت از مدرسه به خانه بوده، مفقود شده و پس از برقراری سه تماس با پلیس به قتل رسیده است.

بنابر اعلام رسانه‌های ملی رومانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی یکی از مشکلات عمده در این کشور است.

با وجود تماس‌های پی‌درپی از سوی این دختر نوجوان با پلیس، ماموران پلیس پس از گذشت ۱۹ ساعت به جست‌وجوی خانه فرد آدم‌ربا در شهر "کرکل" واقع در ۱۴۵ کیلومتری شرق "بخارست" در جنوب رومانی پرداختند.

دایی قربانی نسخه ضبط شده تماس‌های خواهرزاده خود با پلیس را در فیسبوک منتشر کرده که در آن صدای گریه‌های این دختر نوجوان و التماس‌های او برای پشت خط باقی ماندن شنیده می‌شود اما مامور پلیس با بیان این که تماس‌های زیادی با خط پلیس گرفته می‌شود که به پاسخ‌دهی نیاز دارند از او می‌خواهد که تماس را قطع کند.

هم‌چنین الکساندرا در تماس‌های قبلی خود به پلیس اطلاع می‌دهد که مورد تجاوز قرار گرفته و بسیار ترسیده است و هر لحظه ممکن است فرد آدم‌ربا بازگردد.

او که در این تماس‌ها جزییات محل نگهداری خود را در اختیار پلیس قرار می‌دهد و به مامور پلیس التماس می‌کند تا هر چه زودتر خود را به او برسانند اما با این حال پلیس چندین ساعت بعد به جست‌وجوی این دختر نوجوان می‌پردازد.

این در حالی است که مامور پلیس در این تماس به الکساندرا اطمینان خاطر داده بوده که یک خودروی پلیس در مسیر بوده و تا دو الی سه دقیقه دیگر به محل نگهداری او خواهد رسید.

این مامور پلیس در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشته که سعی در آرام کردن این دختر داشته و تماس را از این جهت قطع کرده که ماموران پلیس محلی بتوانند برای گرفتن جزئیات بیشتر با قربانی تماس حاصل کنند.

"قورگه دینکا"، مکانیک ۶۵ ساله اهل "کرکل" به قتل الکساندرا ماچسانو ۱۵ ساله که در ۲۴ ژوئیه ناپدید شد و هم‌چنین یک دختر ۱۸ ساله دیگر که آخرین بار در ماه آوریل دیده شده بود، اعتراف کرده است.

بقایای انسانی در خانه این مرد، جایی که الکساندرا در آن نگهداری می شد، کشف شده است و آزمایش‌های پزشکی قانونی DNA الکساندرا را در آن‌ها یافته است.

نحوه رسیدگی به این پرونده خشم عمومی در رومانی را برانگیخته و منجر به برکناری برخی مقامات از جمله رئیس پلیس ملی رومانی و دو مقام محلی شده است. وزیر کشور رومانی نیز به دنبال وقوع این پرونده از سمت خود استعفا داده است. همچنین وزیر آموزش این کشور آخرین مقامی است که در پی این جریان از سمت خود برکنار شده است.

بنا بر گزارش دِ ورلد نیوز، منتقدان اما هنوز خواستار کناره‌گیری‌های بیشتری از مقامات هستند و مقامات را به دلیل پاسخ‌دهی ضعیف ماموران به سه تماس اضطراری الکساندرا ماچسانو مورد انتقادهای شدیدی قرار داده‌اند.

معترضان با شعارهای ضد دولت و حمل پرچم های رومانیایی از کاخ ویکتوریا، مقر دولت به سمت میدان "رِوِلوشن" حرکت کرده و شمع‌هایی را مقابل وزارت کشور رومانی روشن کردند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، با وجود عدم نیاز به حکم قانونی به دلیل اضطراری بودن حادثه، پلیس رومانی برای تفتیش خانه آدم‌ربا درخواست مجوز داده و این امر منجر به تاخیر ۱۹ ساعته برای عملیات جست‌وجو شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان