arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

کانال شکنی‌ها در بورس ادامه‌دار شد

در دومین روز معاملات بازار سهام بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند و شاخص کل بار دیگر به رکورد جدید دست یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در دومین روز معاملات بازار سهام بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند و شاخص کل بار دیگر به رکورد جدید دست یافت.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق تهران ۱۰۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۵ هزار و ۵۳۰ واحدی رسید. با این رشد امروز بار دیگر شاخص کل توانست رکورد شکنی کند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۹۶۲ واحد افزایش رقم ۶۳ هزار و ۵۷۵ را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۱۶۳۶ واحد رشد تا رقم ۲۸۴ هزار و ۵۵۳ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۴۱۱ و ۳۸۳۵ واحد افزایش یافتند.

مخابرات ایران، گروه مپنا و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر کدام به ترتیب ۱۶۱، ۱۳۶ و ۱۱۷ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند. اما در طرف مقابل پالایش نفت بندر عباس، ملی صنایع مس ایران و شرکت ارتباطات سیار هر کدام ۱۲۴، ۹۷ و ۶۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز بار دیگر گروه محصولات شیمیایی با ۱۲۴ میلیارد تومان ارزش معاملات در صدر گروه‌ها از نظر ارزش معاملات ایستاد. حجم داد و ستدهای این گروه به ۱۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

در گروه خودرو و ساخت قطعات حجم معاملات به ۴۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی و ارزش معاملات به ۹۰ میلیارد تومان رسید. خودرویی‌ها امروز به جز در یک نماد یکدست با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از نمادهای شاخص ساز با صف خرید روبرو بودند.

گروه‌های مواد دارویی، زراعت، سرمایه گذاری‌ها، فلزات اساسی پس از دو گروه شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها از نظر ارزش معاملات در رتبه پایین تر قرار گرفتند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثتب امروز به ۲۴۵ سهم و تعداد نمادهای منفی به ۹۱ سهم رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۱۱ سهم رشد قیمت و ۸۱ سهم افت قیمت را تجربه کردند.

آیفکس نیز امروز با ۱۳ واحد رشد در تراز ۳۴۰۶ واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات درفرابورس ایران به ۹۱۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات ۱.۴ میلیارد تومان را تجربه کرد.

نظرات بینندگان