arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

رائفی‌پور: در دانشگاه شاهرود حسابداری خوانده ام؛ هم پراید ۵۰ میلیونی را پیش کرده بودم، هم دلار ۱۲ هزار تومانی را / دکتر نیستم، اما مطالعه دارم

علی‌اکبر رائفی‌پور که قرار است در نشستی سیاست‌های ارزی دولت را نقد کند، می‌گوید: مطالعات اقتصادی فراوانی دارد و پراید ۵۰ میلیون تومانی و گوشت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان را با مدل‌سازی پیش‌بینی کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

علی‌اکبر رائفی‌پور که قرار است در نشستی سیاست‌های ارزی دولت را نقد کند، می‌گوید: مطالعات اقتصادی فراوانی دارد و پراید ۵۰ میلیون تومانی و گوشت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان را با مدل‌سازی پیش‌بینی کرده بود.

رائفی‌پور که سخنرانی‌های متعددی درباره شیطان‌پرستی، فراماسونری و صهیونیسم در دانشگاه‌ها ارائه می‌کند، قرار است در نشستی که تخصصی اعلام شده، در نقد سیاست‌های ارزی دولت سخنرانی کند.

در پوستر این نشست حضور علی سعدوندی، دانش‌آموخته رشته اقتصاد در مقطع دکتری و عضو سابق هیئت علمی دانشگاه ولونگونگ استرالیا نیز اعلام شده بود. اما اوی پس از انتشار پوستر نشست در کانال تلگرامی خود، از حضور در این نشست انصراف داد و نوشت: در این چند ساعت که با شوک دیدن این پوستر دست و پنجه نرم می‌کردم، با این پرسش مواجه بودم که واکنش اخلاقی به بی‌اخلاقی صورت گرفته چه باید باشد؟ قضیه از این قرار است که دوستی دعوت کردند در جلسه‌ای به بررسی سیاست‌های ارزی دولت بپردازم. از آنجا که بنای اینجانب شرکت در جلسات فارغ از مواضع سیاسی برگزارکنندگان است، پذیرفتم. اما با دیدن پوستر در شوکی عمیق فرو رفتم. به‌راستی چرا نباید برگزارکنندگان جلسه مرا از حضور سایر مدعوان مطلع می‌کردند؟ به‌علاوه لحن و طراحی پوستر تنها توهین به شخص من نبود که اگر چنین بود در جلسه شرکت می‌کردم. بلکه توهین به ساحت مقدس علم است. بنابراین چاره‌ای برایم باقی نیست جز آنکه از شرکت در جلسه خودداری کنم.

در این پوستر علی‌اکبر رائفی‌پور، مدرس مؤسسه مصاف ایرانیان، پژوهشگر مسائل اقتصاد سیاسی معرفی شده و قرار است به‌عنوان سخنران یک نشست تخصصی اقتصادی، مطالبی را درباره سیاست‌های ارزی و یارانه ارزی ارائه دهد.

مؤسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان در سال ۱۳۹۰ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده و خود را پایگاه‌ مهدویت و دشمن‌شناسی معرفی می‌کند و مشاوره مستمر به نهادها، سازمان‌ها، و ارگان‌های کشوری و لشگری در حوزه مهدویت، صهیونیسم، نمادشناسی و معماری شهری، دشمن‌شناسی، شبکه‌های مجازی و ماهواره، جنگ نرم، رسانه و مقابله با فرقه ضاله را از اهم فعالیت‌های خود معرفی می‌کند.

رائفی‌پور به عنوان مدرس اصلی این مؤسسه شناخته شده می‌شود، اما رزومه‌ای از او در دسترس نیست. برخی وب‌سایت‌ها می‌گویند وی دانش‌آموخته کارشناسی حسابداری است.

رائفی‌پور: دکتر نیستم، اما مطالعات اقتصادی فراوانی دارم

رائفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرناپلاس گفت: در دانشگاه شاهرود حسابداری خوانده‌ام. البته واحدهای مشترک رشته حسابداری و اقتصاد آنقدر هست که نشود این دو را از یکدیگر تفکیک کرد.

هنگامی که رائفی‌پور را عمداً دکتر خطاب کردیم، پاسخ داد: من دکتر نیستم، اما مطالعات اقتصادی فراوانی دارم. در مؤسسه نیز واحد اقتصادی داریم و به‌طور مفصل کار اقتصادی انجام می‌دهیم.

دلار ۱۲ هزار تومانی را با مدلسازی پیش‌بینی کرده بودم

وی اظهار کرد: من دلار ۱۲ هزار تومانی، پراید ۵۰ میلیون تومانی و گوشت کیلویی ۱۰۰هزار تومان را پیش‌بینی کرده بودم و این کار را نیز با مدلسازی انجام دادم.

رائفی‌پور در پاسخ به اینکه آیا در حوزه اقتصادسنجی هم فعالیت کرده، گفت: خیر، ما در مؤسسه مصاف کارگروه اقتصادی داریم و از متخصصان دعوت می‌کنیم. به آنها مسائل روز را می‌گوییم تا مطالعه کنند. تحصیلات من مرتبط با اقتصاد اما علاقه من فِرَق، ادیان و عرفان‌ها بوده است. البته ما در مؤسسه مصاف وقتی احساس کنیم در جامعه ضرورتی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود، اگر دیگران وارد شوند، ما وارد نمی‌شویم. ولی وقتی بقیه ساکت هستند یا اینکه فعالند، اما نیرو کم است، وارد می‌شویم. اکنون ۱۰ سال است که نامگذاری سال‌ها اقتصادی است و مؤسسه هر جایی که ببیند نیاز به کار هست، وارد می‌شود؛ در نتیجه به اقتصاد هم وارد شدیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا از متخصصان آن رشته دعوت نمی‌کنید، گفت: اگر این‌گونه تفکیک کنیم، باید به ابن‌سینا و شهید مطهری هم ایراد بگیریم که چرا در حوزه‌های غیرتخصصی وارد شده‌اند.

هنگامی که از رائفی‌پور سؤال شد چرا خود را به‌عنوان پژوهشگر اقتصاد سیاسی معرفی کرده، این‌طور جواب داد: درسش را خوانده‌ام، روی آن مطالعه داشتم و البته قرار هم نیست خیلی صحبت کنم. بیشتر کار مدیریت پنل را انجام می‌دهم، ولی اگر لازم باشد، خودم هم صحبت می‌کنم.

وی در انتها با خنده به خبرنگار ایرناپلاس گفت: شما که خبر می‌زنید، ما رو بزنید، ولی روزتان مبارک. البته سر پل صراط، یقه شما را می‌گیرم.

نظرات بینندگان