arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ظریف: محضری امضا می‌کنم در ۱۴۰۰ یا دانشگاه هستم یا منزل / گروهی به نام نجوا در نیروی هوایی ایران تشکیل می شود / برادر میترا استاد: کماکان نظرم بر قصاص است مگر اینکه .... / یک ماه دیگر گام سوم کاهش تعهدات برجامی برداشته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اظهارات مهم وزیر خارجه --- ظریف در نشست خبری: به خاطر نگرانی از ۱۴۰۰ مانع کار من نشوید / محضری امضا می‌کنم در ۱۴۰۰ یا دانشگاه هستم یا منزل / در سفرم به نیویورک، گفتند ظرف دو هفته تحریم می‌شوم؛ پیشنهاد حضور در کاخ سفید را نپذیرفتم و تحریم شدم / ایران را با نوکران خود اشتباه گرفته اید؛ دوران امپراتوری ایران چندین برابر کل عمر آمریکاست / الحمدلله از اعضای تیم B کم می‌شود / قطعنامه‌های شورای امنیت در دولتِ مورد حمایت کیهان صادر شد / برجام سند افتخار مردم بود؛ بعضی دوستان نخواستند ببینند

سفیر آمریکا در بغداد: کانال ارتباطی مستقیمی با تهران داریم --- سفیر آمریکا در بغداد با بیان اینکه واشنگتن تحرکاتی برای حل بحران میان ایران و آمریکا دارد مدعی شد که کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان این دو کشور وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، ماتیو تولر، سفیر آمریکا در عراق در میزگردی با رسانه‌های عراقی اعلام کرد که تلاش‌هایی از سوی واشنگتن برای حل بحران میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. وی همچنین مدعی شد که کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان تهران و واشنگتن برای حل بحران میان دو کشور وجود دارد. از سوی دیگر، خبرگزاری الغد پرس که در این میز گرد حضور داشت به نقل از تویلر اعلام کرد: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا به دنبال ایجاد راه حل با ایران هستند، به همین دلیل ترامپ حتی بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی حمله نظامی علیه ایران انجام نداد که این مساله نشان دهنده عدم رغبت آمریکا به تنش با ایران است.

بریتانیا رسما اعلام کرد به ائتلاف امنیت دریایی در خلیج فارس می پیوندد --- بریتانیا رسما اعلام کرده است که به ائتلاف امنیت دریایی در خلیج فارس می پیوندد. دولت بریتانیا اعلام کرده است در این ائتلاف نظامی که با هدف ادعایی تضمین امنیت کشتیرانی تجاری در خلیج فارس شکل می گیرد آماده همکاری با ایالات متحده آمریکاست.

قرعه‌کشی به معنای شروع لیگ نیست --- تاج: اگر فردا قرعه کشی لیگ انجام می‌شود این به منزله آغاز لیگ نیست بلکه یک مرحله از مسیر طی شده. مربی نباید (در اعتراض به تعویق لیگ) با ما حرف بزند، باید با مدیر باشگاه حرف بزند که ورزشگاه را آماده کند

دولت 'مخالف حضور زنان در ورزشگاه ها نیست' --- لعیا جنیدی معاونت حقوقی رئیس جمهور ایران گفته است دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.

گروهی به نام نجوا در نیروی هوایی ایران تشکیل می شود --- به گفته سرتیپ عزیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران "گروه نجوا مشغول شناسایی استعدادها با تشکیل گر‌وهی از جوانان مومن و انقلابی است".

ظریف: اگر همسایگان ما علاقه داشته باشند آماده امضای پیمان عدم تعرضیم --- ظریف: برای مجمع گفت و گوهای منطقه ای به کشورهای منطقه پیشنهاد دادیم اما متاسفانه آنها موافقت نکردند. طرح پیمان عدم تعرض هم مشخص است باید از حضور در ائتلاف های خصمانه خودداری کنند. اگر آنها علاقه ای داشته باشند، ما هم آماده ایم.

«وزارت میراث فرهنگی و گردشگری» تاسیس می‌شود --- در صورت نهایی شدن تشکیل وزارتخانه جدید، تعداد وزارتخانه‌ها در نظام اداری به ۱۹ مورد خواهد رسید. شورای نگهبان روز دوشنبه طرح تشکیل «وزارت میراث فرهنگی و گردشگری» را تایید کرد و ان را «مغایر شرع و قانون اساسی» ندانست. این طرح روز ۲۴ تیرماه امسال با ۱۴۳ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و پنج رای ممتنع به تصویب مجلس رسیده بود.

اظهارات تازه برادر میترا استاد بعد از ملاقات با خانواده نجفی --- کماکان نظرم بر قصاص است مگر اینکه اتفاقی بیفتد و کمی وضعیت روحی‌ام آرامتر شود / احساس می‌کنم اگر با قصاص جان کسی را بگیرم من هم قاتل هستم / به هیچ عنوان در جلسه ما صحبتی از پول به میان نیامد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: یک ماه دیگر گام سوم کاهش تعهدات برجامی برداشته می‌شود --- کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اگر طرف مقابل در یک ماه باقیمانده همچنان به تعهدات خود عمل نکند، براساس آنچه قبلا رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است، حدود یک ماه دیگر گام سوم کاهش تعهدات برجامی برداشته خواهد شد.

نظرات بینندگان