arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

کنایه اوباما به ترامپ: برخی سیاستمداران ادبیات ترس و نفرت می‌پراکنند

باراک اوباما رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در توییترش بدون نام بردن از فرد خاصی سیاستمدارانی را که ادبیات ترس و نفرت می‌پراکنند نکوهش کرده است. او همچنین خواهان تغییر قانون حمل اسلحه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

باراک اوباما رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در توییترش بدون نام بردن از فرد خاصی سیاستمدارانی را که ادبیات ترس و نفرت می‌پراکنند نکوهش کرده است. او همچنین خواهان تغییر قانون حمل اسلحه شده است.

به گزارش دویچه وله، اول دونالد ترامپ حالا باراک اوباما، درباره انگیزه نژادپرستانه کشتار ال‌پاسو و دیتون هشدار دادند. اوباما، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در توییتر خود عکسی از یک متن مفصل را منتشر کرده است. او ابتدا از طرف خودش و همسرش میشل به خانواده‌های بازماندگان تسلیت گفته است.

اوباما سپس "برخی از سیاستمداران" را از اینکه ادبیات "نفرت و ترس" را می‌پراکنند نکوهش کرده است. این نقد می‌تواند متوجه دونالد ترامپ باشد که در روزهای گذشته بارها متهم به استفاده از زبان نژادپرستانه شده است.

رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده بدون نام بردن از یک سیاستمدار مشخص نوشته است: «ما باید زبان و واژگانی را که از دهان رهبران ما بیرون می‌آید و فضایی از ترس و نفرت به وجود می‌آورد یا پیش‌داوری‌های نژادپرستانه را عادی‌سازی می‌کند، متفقا و به طور قاطع رد کنیم.»

اوباما خواهان آن شده تا یک اقدام قاطع برای محدود کردن قانون حمل اسلحه صورت گیرد. او تاکید کرده که هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی همه کسانی را که دست به خشونت می‌زنند بگیرد. اوباما ادامه داده: «اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند جلوی برخی از خشونت‌ها را بگیرد. اعمال این راه‌ها می‌تواند قلب شکسته برخی خانواده‌ها را التیام بخشد.»

رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده تصریح کرده که تمامی آمریکایی‌ها باید از سیاستمداران بخواهند تا قانون حمل اسلحه را تغییر دهند در غیر این صورت به گفته او تراژدی‌هایی مانند واقعه ال‌پاسو همچنان تکرار خواهد شد.

روز شنبه ۱۲ مرداد (سوم اوت) دو حمله خونین ظرف ۲۴ ساعت به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم در دو ایالت آمریکا انجامید؛ حمله‌ای مرگبار در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو واقع در ایالت تگزاس و حمله خونین دیگری در شهر دیتون واقع در ایالت اوهایو. عامل حمله ال‌پاسو انگیزه‌های نژادپرستانه داشته است.

نظرات بینندگان