arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

پاسخ ترامپ به اوباما: در دوران ریاست‌جمهوری او، ۳۲ تیراندازی رخ داد/ تیراندازی‌های کور، قبل از آنکه من نامزد ریاست‌جمهوری شوم اتفاق می‌افتادند

باراک اوباما دوشنبه بعد از وقوع چند تیراندازی مرگبار که دست‌کم یکی از آنها با ادبیات نژادپرستانه انجام شد سکوت خودش را شکست و نوشت: «ما باید به صراحت ادبیاتی را که بر زبان هر کدام از رهبران ما جاری می‌شود و برای فضای ترس و نفرت خوراک فراهم می‌کند یا احساس‌های نژادپرستانه را عادی‌سازی می‌کند با صراحت رد کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاسخ ترامپ به اوباما: در دوران ریاست‌جمهوری او، ۳۲ تیراندازی رخ داد/ تیراندازی‌های کور، قبل از آنکه من نامزد ریاست‌جمهوری شوم اتفاق می‌افتادندشبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته باراک اوباما دوشنبه بعد از وقوع چند تیراندازی مرگبار که دست‌کم یکی از آنها با ادبیات نژادپرستانه انجام شد سکوت خودش را شکست و نوشت: «ما باید به صراحت ادبیاتی را که بر زبان هر کدام از رهبران ما جاری می‌شود و برای فضای ترس و نفرت خوراک فراهم می‌کند یا احساس‌های نژادپرستانه را عادی‌سازی می‌کند با صراحت رد کنیم.»

سی‌ان‌ان نوشته اوباما اشاره‌ای به نام ترامپ نکرده اما هیچ شکی درباره اینکه قصد او انتقاد از چه کسی بود وجود نداشت. 

ترامپ سه‌شنبه پاسخ اوباما را داد. او نوشت: «آیا جورج بوش، بعد از وقوع تیراندازی سندی هوک، رئیس‌جمهور اوباما را سرزنش کرد؟ در دوران ریاست‌جمهوری اوباما او ۳۲ تیراندازی داشت. آدم‌های زیادی نگفتند که اوباما از کنترل خارج شده است. تیراندازی‌های کور، قبل از آنکه من نامزد ریاست‌جمهوری شوم اتفاق می‌افتادند.»

در روزهای گذشته شماری از منتقدان ترامپ در کنگره آمریکا ادبیات نژادپرستانه او را عامل تشدید فضای نژادپرستی و بروز خشونت‌های طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان دانسته‌اند. 

با این حال، برخی دیگر از تحلیلگران می‌گویند ترامپ و ادبیات نژادپرستانه او بیش از آنکه علت جنایت با انگیزه‌های نفرت در آمریکا باشد، معلول آن است. شبکه خبری سی‌ان‌ان هم این موضوع را تأیید کرده و نوشته است: «با آنکه بسیاری از دموکرات‌ها می‌خواهند رئیس‌جمهور ترامپ را مقصر اقدامات خشونت‌آمیز یک نژادپرست در ال‌پاسو قلمداد کنند، این هم درست است که تیراندازی با انگیزه‌های نژادپرستانه قبل از ترامپ اتفاق وجود داشتند و ترامپ هم سه‌شنبه به همین موضوع اشاره کرد.»  

منبع: فارس
نظرات بینندگان