arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

مادورو: مدارک دست داشتن بولتون در سوءقصد به جان من موجود است

در اوت ۲۰۱۸ و در جریان برگزاری یک رژه نظامی در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور هدف توطئه‌ای ناکام برای سوءقصد به جان او از طریق حمله با پهپادهای انتحاری قرار گرفت.در این سوءقصد هفت سرباز ارتش ونزوئلا زخمی شدند. پس از این اتفاق، مادورو مخالفان راستگرای خود و دولت های آمریکا و کلمبیا را در پشت تلاش برای ترورش دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور ونزوئلا گفت، اسناد و مدارکی برای اثبات این که جان بولتون مغز متفکر تلاش برای ترور او در سال ۲۰۱۸ بوده در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، در اوت ۲۰۱۸ و در جریان برگزاری یک رژه نظامی در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور هدف توطئه‌ای ناکام برای سوءقصد به جان او از طریق حمله با پهپادهای انتحاری قرار گرفت.

در این سوءقصد هفت سرباز ارتش ونزوئلا زخمی شدند. پس از این اتفاق، مادورو مخالفان راستگرای خود و دولت های آمریکا و کلمبیا را در پشت تلاش برای ترورش دانست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مادورو در مصاحبه‌ای به ماکس بلومنتال، خبرنگاری آمریکایی که از تلویزیون ونزوئلا پخش شد گفت: یک سال از زمان انجام این سوءقصد گذشته است. امروز من می‌توانم بگویم اسناد و مدارکی در اختیار دارم که ثابت می‌کنند این تلاش برای ترور به دستور جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رخ داده است.

او در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرد: همه مدارک ختم به جان بولتون می‌شوند...کسی که طرز تفکر جنایتکارانه و ذهنیت یک قاتل را دارد. من در حال حاضر نمی‌توانم خود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را متهم کنم اما همه دلایل لازم را برای آنکه خواستار تحقیقات درباره فعالیتهای جان بولتون شوم در اختیار دارم.

ماه دسامبر گذشته، مادورو بولتون را متهم به تدارک طرحی به منظور کشتن او و سرنگون کردن دولتش کرد.

در حال حاضر ونزوئلا همچنان درگیر بحران سیاسی است که از زمان اعلام ریاست جمهور خودخوانده خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت این کشور تشدید شد. دولت آمریکا اخیرا ونزوئلا را هدف شدیدترین تحریمهای خود قرار داد.

نظرات بینندگان