arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

دستگیری سارقان مسلح منازل در عملیات ضربتی پلیس زاهدان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، باند ۱۰ نفره سرقت های مسلحانه منازل در شهر زاهدان متلاشی و بیش از ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، باند ۱۰ نفره سرقت های مسلحانه منازل در شهر زاهدان متلاشی و بیش از ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

 سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت مسلحانه منازل در شهر زاهدان، تیمی ویژه ازکارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی اظهارات یکی از مال باختگان که در محدوده خیابان جام جم مورد دستبرد اعضای این باند مخوف قرار گرفته بودند، مشخص شد حوالی ساعت ۲۳ شامگاه هفتم خرداد ماه ۴ مرد جوان با سر و صورت پوشیده پس از ورود به داخل منزل با سر و صدا و ایجاد رعب و وحشت و تهدید سلاح گرم؛ گاو صندوق ۵۰۰ کیلویی حاوی ۷ میلیارد ریال طلا و جواهر را به سرقت برده و سپس با یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ پلاک مخدوش متواری شدند.

سردار قنبری تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده با کمترین آثار بجامانده از اعضای این باند که به صورت حرفه ای و سازمان یافته نقشه های سرقت خود را در مناطق مختلف شهر زاهدان پیاده می کردند، ادامه داشت تا اینکه سرنخ های جدیدی از اعضای این باند به دست آمد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جرایم جنایی پس از چندین ماه کار بی وقفه شبانه روزی سرانجام اعضای این باند سازمان یافته را که از تیرماه سال گذشته دست به چندین فقره سرقت مسلحانه زده بودند را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

وی گفت: با جمع آوری مستندات و ادله کافی در خصوص دست داشتن متهمان در سرقت های اخیر پس از اخذ مجوز قضائی، تیم های عملیات ویژه پلیس آگاهی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه اعضای این باند ۱۰ نفره را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل یک قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه تپانچه، چهار قبضه چاقوی بزرگ و ۱۵ دستگاه تلفن همراه و سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای و مشکی رنگ کشف کردند.

سردار قنبری بیان داشت: اعضای این باند سرقت های مخوف در چندین مرحله بازجویی های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی استان به ۷ فقره سرقت مسلحانه از منازل به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف شهر زاهدان اعتراف کردند.

به گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان