arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۷ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: فرانسه نماینده ما برای دعوت ایران به مذاکره نیست / ایران گرفتار مشکلات جدی مالی است / آنها به شدت خواهان گفت‌وگو با آمریکا هستند / مکرون به ایران علامت‌های اشتباه می‌دهد / هیچ‌کس به هیچ شکل، روش یا نوع مجاز به نمایندگی ما نیست
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۲۲:۵۵

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را مقصر عدم تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا معرفی کرد. او در توئیتر نوشت: «ایران گرفتار مشکلات جدی مالی است. آنها به شدت خواهان گفت‌وگو با آمریکا هستند ولی از طرف همه کسانی که ادعا می‌کنند نماینده ما هستند، از جمله رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون به آنها علامت‌های اشتباه داده می‌شود.»

جهانگیری: زورگویی به ایران به جایی نمی رسد / تنها راه حل مسائل منطق و گفت و گو است / اقتصاد به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است / از نظر بودجه امسال شرایط سختی داریم / از مدیران انتظار داریم در هزینه ها صرفه جویی کنند
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۲۲:۵۳

انگلیسی ها نفتکش جمهوری اسلامی ایران را طی یک دزدی دریایی گرفتند اما در مقابل دیدند که کشور ما با اقتدار و استدلال حقوقی نفتکش آنها را توقیف کرد. این اقدامات ثبات سیاسی، اقتصادی، اقتدار، انسجام و هماهنگی مسئولان در داخل کشور را اثبات کرد. 
وی گفت: بیش از یک سال است که آمریکا از برجام خارج شده است و تصور آنها این بود که مشکلات و فشارهای اقتصادی باعث ایجاد هرج و مرج و تنش در ایران می‌ شود اما امروز می بینیم که شرایط اقتصادی بهتر از پارسال است هر چند که شرایط هنوز سخت است اما اقتصاد به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است.
جهانگیری افزود: روند صعودی و جهش بورس هم نشانگر امیدواری مردم به آینده است. 

اقدام تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات: به کشاورزان یارانه می‌دهیم
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۹:۵۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/17/708533_946.jpg

ترامپ اعلام کرد: برای جبران خسارت کشاورزانی که در طول جنگ تجاری صدمه دیده اند ۱۶ میلیارد دلار کنار گذاشته ایم.

کابینه اقتصادی ترامپ در خصوص ضرری که کشاورزان آمریکایی از جنگ تجاری با چین دیده اند گفته است که به ازای هر هکتار زمین ۱۶ تا ۱۵۰ دلار به کشاورزان آمریکایی پرداخت می شود که مجموع این پرداختی ۱۶ میلیارد دلار است و این درحالی است که پولی که به کشاورزان قسمت های جنوبی کشور پرداخت می شود از کشاورزان قسمت های غربی بیشتر خواهد بود.

کشاورزان آمریکایی کلید پیروزی ترامپ در انتخابات هستند و این در حالی است که این کشاورزان متحمل پرداخت هزینه سنگینی در جنگ تجاری با چین شده اند به طوری که صادرات سویا که یکی از اصلی ترین محصولات صادراتی آمریکا است با کاهشی روبه رو شد که در طول ۱۶ سال گذشته بی سابقه بوده است چرا که آمریکا بزرگترین خریدار سویا خود(چین) را در طول جنگ تجاری از دست داد.سیاست جدید ترامپ برای جلوگیری از رکود بیشتر بخش کشاورزی آمریکا پرداخت حداقل ۱۲ میلیارد دلار به کشاورزان برای پایین آمدن قیمت محصولات کشاورزی و گم شدن محصولات آن ها است.

کندوان فردا یک طرفه می‌شود
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۸:۰۹

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به محدودیت های مواصلاتی استان طی روزهای آینده، گفت: محور کندوان جمعه ۱۸ مرداد ماه از ساعت ۱۳ از کرج به سمت شمال یکطرفه می شود و از ساعت ۴ تا ۲ بامداد از مرزن آباد به کرج یکطرفه خواهد بود.

معاون پمپئو به دلیل اختلاف با کاخ سفید از سمتش استعفا کرد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۷:۳۵

«کیم برایر»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی قصد دارد از سمتش کناره‌‌گیری کند.

معاون پامپئو این تصمیم را بعد از آن گرفته که «استفان میلر»، مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در چند ایمیل او را بابت دفاع ناکافی از سیاست‌های دولت در زمینه توافق مهاجرتی با گواتمالا مورد سرزنش قرار داده بود.میلر در این ایمیل‌ها خطاب به «برایر» نوشته دفاع از توافق مهاجرتی با گواتمالا، که از مهاجران آمریکای مرکزی می‌خواهد قبل از تقاضای پناهندگی به آمریکا به دنبال پناهنده شدن در گواتمالا باشند، وظیفه او است.

نخست‌وزیر ژاپن خواهان دیدار مجدد با روحانی شد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۶:۵۹

یک مقام وزارت خارجه ژاپن گفت: «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن، خواهان دیدار دوباره با رئیس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل است، بنابراین دولت ژاپن نمی‌خواهد با گرفتن تصمیمی در خصوص پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا، این دیدار و نشست با رییس جمهوری ایران تحت تاثیر قرار گیرد.

جهانگیری: بیش از هزار هزار میلیارد تومان از یارانه‌های پنهان به جای قشر ضعیف به ثروتمندترین افراد می‌رسد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۶:۴۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/17/708287_329.jpg

معاون اول رئیس‌‎جمهور گفت: امسال که وضع اقتصاد خوب نیست و فروش نفت با سختی و مشکلات روبه‌رو شده، آیا ایران بودجه دیگری ندارد؟ یارانه‌های پنهانی که باید به ضعیف‌ترین اقشار برسد و به ثروتمندترین افراد می‌رسد، بیش از هزار هزار میلیارد تومان است. قرار بر این بوده که این یارانه‌ها به طبقه‌ای داده شود که نیازمند هستند و باید به آن‌ها برسد. کشور فرصت زیاد دارد، تنها نیازمند این است که با انسجام، وحدت و همدلی از منابع موجود استفاده کنیم.

ادعای بحرین: حمله سایبری ایران به سیستم‌های رایانه‌ای این کشور
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۵:۱۹

مقام‌های دولت بحرین مدعی شدند که گروهی هکر حملات سایبری را علیه رایانه‌ها و سیستم های کامپیوتری دولت بحرین انجام داده‌اند.یک منبع مطلع در این خصوص گفت: هکرها به سیستم های آژانس امنیت ملی بحرین که اصلی‌ترین نهاد تحقیقات جنایی این کشور است و همچنین وزارت کشور و پایگاه‌های اینترنتی اداره آب و برق بحرین حمله کردند.

این منبع مطلع در ادامه مدعی شد: برخی بر این باورند که حملات اخیر در واقع نوعی آزمون برای توانایی ایران در مختل کردن امور دولت بحرین است.

وزیر اطلاعات: ترامپ به آخرین شانس خود برای مذاکره با ایران تیر خلاص زد/ او آرزوی مذاکره را با خود به گور خواهد برد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۴:۱۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/17/708277_256.jpg

علوی، وزیر اطلاعات با بیان اینکه چه تعهدی وجود دارد رئیس جمهور بعدی آمریکا زیر تعهدات خود نزند گفت: ترامپ با این نقض عهد، به آخرین شانس‌های خود برای مذاکره با ایران، تیر خلاص زد و آرزوی مذاکره با ایران را با خود به گور خواهد برد چراکه پیروزی در نهایت با جمهوری اسلامی ایران است. فشارهای دشمنان را به پای ناکارآمدی مسئولان ننویسیم چراکه آمریکا آرزو می‌کند مردم احساس کنند که این فشارها از سوی مسئولان نظام است چون در آن صورت، ملت در مقابل مسئولان نظام می‌ایستند.

نرخ ارز در بازار امروز پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۹۸/ قیمت دلار در بازار آزاد ۱۲ هزار تومان شد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۳:۵۵

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 850  تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

12 هزار  تومان

قیمت یورو در بازار آزاد

13 هزار  و 490 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 267  تومان

قیمت پوند

14 هزار و 589 تومان

قیمت ارز مسافرتی

13 هزار و 550 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 508  تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 901 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

14 هزار و 5  تومان

 

آیت‌الله مکارم: فتوای عدم اهانت به مقدسات اهل سنت باید به گوش همگان برسد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۲:۳۱

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت و ارتباط علمی با اهل سنت اظهار کرد: شکی نیست برخی از علمای اهل سنت درباره تشیع از دور قضاوت می‌کنند، اگر در ارتباطات ببینند ما چه می‌گوییم و مطالب را درک کنند، قطعاً نگاهشان تغییر می‌کند؛ به عنوان نمونه در کتاب‌ «الفقه‌ علی‌ المذاهب‌ الاربعة» که شش عالم اهل سنت بغداد نوشته‌اند، وقتی به مسئله ازدواج دختران شیعه با اهل سنت می‌رسند، می‌گویند جایز نیست، برای اینکه شیعیان بعد از نماز سه‌مرتبه «خان الامین» می‌گویند! شش عالم سنی آن هم در شهر بغدادی که پُر ارتباط هستند، این حرف عجیب را می‌زنند؛ ما توضیح نداده‌ایم و بسیاری از بدبینی‌ها برحسب بی‌اطلاعی‌ها است، اگر اطلاع صحیح از فقه و آرای فقهای شیعه داشته باشند، هرگز این بدبینی‌ها رُخ نخواهد داد، بنابراین ما حتماً باید اصول مذهب شیعه را بازگو کنیم، به‌طور مثال فتوای عدم اهانت به مقدسات اهل سنت در حد وسیع انتشار یابد تا به گوش همگان برسد.

سلحشوری: ۱۱ میلیون پسر و دختر مجرد داریم، برای افزایش جمعیت متوسل به کودکان شده‌اند
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۱:۰۷

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید با انتقاد از صداوسیما گفت: آنها برای ضربه زدن به منتقدان خود تبلیغ می کنند که موافقان طرح کودک همسری مخالف افزایش جمعیت هستند در حالی که ما یازده میلیون پسر و دختر مجرد در سن ازدواج داریم خب اگر به دنبال افزایش جمعیت هستند برای این‌ها فکری بکنید. چرا برای افزایش جمعیت متوسل به کودکان شده اید؟

پلیس: شماره‌گذاری پراید از سال آینده متوقف می‌شود
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۹:۴۸

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که از سال ۹۹ شماره گذاری خودروی سواری پراید متوقف می‌شود. سردار سید کمال هادیانفر در این باره گفت: در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.

هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی کافی را ندارد، اظهار کرد: ما گزارش هایی را به شکل مکتوب و همراه با مستندات به وزیر صنعت معدن و تجارت ارسال کردیم و به حضوری هم جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.

درخواست تحریم آیت‌الله جنتی در آمریکا
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۸:۴۰

یکی از کارشناسان اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در یادداشتی خواستار تحریم «آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان» شد. «تزوی کان» کارشناس این اندیشکده آمریکایی روز چهارشنبه در یادداشتی که در تارنمای «هیل» منتشر شد،‌ نوشت: وی پشت درهای بسته نقشی اصلی در تعیین رهبری نظام ایران دارد.

نویسنده این یادداشت با اشاره به اینکه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است، افزود: آیت‌الله جنتی ریاست دو کمیته قدرتمندی را بر عهده دارد که مسئول تعیین رهبر عالی، تایید صلاحیت نامزدهای پست‌های کلیدی انتخابی و نظارت بر مصوبات پارلمان ایران است.

ابوبکر البغدادی، عبدالله قرداش را به عنوان جانشین خود تعیین کرد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۸:۳۰

خبرگزاری اعماق داعش روز چهارشنبه اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی جانشین خود را تعیین کرده است. البغدادی «عبدالله قرداش» را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.

پیش از این برخی رسانه ها گزارش کرده بودند که دو معاون ابوبکر البغدادی با نام های «ایاد العبیدی» و «ایاد الجمیلی» گزینه های اصلی برای جانشینی وی هستند.

نامه ایران علیه تحریم ظریف به شورای امنیت ارسال شد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۸:۰۱

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت نامه ایران علیه تحریم ظریف، به شورای امنیت ارسال شد. پیشتر مجید تخت روانچی نماسنده دائم ایران در سازمان ملل درباره تحریم ظریف از سوی آمریکا تامه ای به این سازمان نوشته و آن را مغایر حقوق و موازین بین المللی دانسته بود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان