arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

یمن فرودگاه أب‌ها در عربستان را هدف قرار داد / ۱۶ حمله به فرودگاه أب‌ها در ۳ ماه

یمن فرودگاه بین‌المللی «أبها» در جنوب عربستان را با چند فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف k۲» بمباران کرد. یگان پهپادی یمن همچنین، در سه ماه گذشته، ۶۰ عملیات علیه مقر‌های نظامی، پایگاه‌ها و تاسیسات دشمن انجام داده است که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه ابها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یمن فرودگاه بین‌المللی «أبها» در جنوب عربستان را با چند فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف k2» بمباران کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این فرودگاه پنجشنبه شب در دو نوبت هدف حمله هوایی قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع افزود: پهپادهای یمنی در عملیات اول برج دیدبانی و در عملیات دوم نیز مناطق حساس فرودگاه را هدف قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد که این حملات باعث توقف پروازهای این فرودگاه شد.

سریع افزود: این حمله در واکنش به جنایات متجاوزان و محاصره مردم یمن انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از غیر نظامیان و کارکنان شرکت‌ها خواست از فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان فاصله بگیرند.

یگان پهپادی یمن در تاریخ پنج ماه جاری میلادی (14مرداد) در عملیاتی گسترده، فرودگاه بین‌المللی ابها، پایگاه هوایی ملک خالد و فرودگاه نجران را با «قاصف2k» هدف قرار داد.

یگان پهپادی یمن همچنین، در سه ماه گذشته، 60 عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تاسیسات دشمن انجام داده است که از جمله 16مورد آن به فرودگاه ابها، 14 مورد به فرودگاه جیزان، 11 مورد به فرودگاه نجران و 9 مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، 23عملیات از سوی یگان پهپادی یمن انجام شده که 18 مورد آن با هواپیمای «قاصف 2k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان