arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

ورود موتور چهار چرخ به ایستگاه‌های آتش نشانی بازار تا سه ماه آینده

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ایمن‌سازی بازار تهران گفت: قرار است در ایستگاه‌های بازار موتور چهار چرخ مورد استفاده آتش‌نشانان قرار گیرد و احتمالا تا سه ماه آینده این تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ایمن‌سازی بازار تهران گفت: قرار است در ایستگاه‌های بازار موتور چهار چرخ مورد استفاده آتش‌نشانان قرار گیرد و احتمالا تا سه ماه آینده این تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

 مهدی داوری با اشاره به وضعیت ایمنی بازار تهران اظهار کرد: به منظور ایمن‌سازی بازار تهران از سال های دور اقدامات زیادی انجام شده است که از جمله آن‌ها می توان به آموزش مالکان واحدهای بازار اشاره کرد.

وی با اشاره به نصب تعداد زیادی دستگاه خاموش کننده حریق در بازار تهران گفت: آتش نشانی با بازاریان به طور دایم در حال تعامل است و در مواقع لزوم اخطاریه‌ها و دستورالعمل‌هایی را صادر می کند اما بازار مجموعه وسیعی است که سازمان‌های زیادی را درگیر می‌کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: به‌طور مثال میراث فرهنگی، شرکت برق و ... از جمله سازمان‌هایی هستند که نقش‌هایی را در بحث حفظ ایمنی در بازار ایفا می کنند البته دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را شروع کرده‌اند اما حفظ ایمنی در بازار به یک عزم ملی نیاز دارد تا شرایط این محل ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو ایستگاه آتش نشانی در بازار مستقر است، اظهارکرد: تلاش شده تجهیزاتی در این ایستگاه‌ها نگهداری شود که در شرایط سخت بازار به بهبود وضعیت کمک کنند. شاهد این امر هم آن است که تا امروز آتش نشانی توانسته حریق‌هایی که در بازار اتفاق می‌افتد را مهار کند.

داوری با بیان اینکه نیروهای آماده آتش‌نشانی همواره در بازار حضور دارند، تاکید کرد: آتش نشانان در ساعت استراحت خود به گشت‌زنی در بازار می پردازند اما این موارد کافی نیست و نگرانی شهردار تهران به جا است. سازمان‌های مختلف با هم‌افزایی باید نسبت به ایمن‌سازی مناسب‌تر بازار اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در راستای تامین ایمنی، تعدادی از واحدهای ناایمن در بازار پلمب شده‌اند، تصریح کرد: تعدادی از این واحدهای ناایمن اقدامات ایمن‌سازی را آغاز کرده‌اند اما وضعیت رضایت بخش نیست و تعدادی هم علیرغم تاکیدات سازمان آتش نشانی شهرداری تهران و اخطارهای پی در پی هنوز ایمن‌سازی واحدهای خود را آغاز نکرده‌اند.

بنا براعلام شهرنوشت، وی با بیان اینکه آتش نشانی برای ایمن سازی به الزام و قوانین نیاز ندارد، گفت: آتش نشانی نباید برای ایمن سازی هر پاساژ راه طولانی را طی کند. واحدهای پلمب شده طی دو مرحله (اقدامات موقت) و با گذراندن فرصت شش ماهه می‌توانند مراحل ایمن‌سازی واحد خود را کامل کنند.

نظرات بینندگان