arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

افزایش شمار قربانیان سیلاب‌های هند به ۱۱۵ نفر

شمار قربانیان سیلاب‌های سه روز اخیر در سواحل غربی هند از جمله ایالات "کرالا"، "کارناتاکا"، "مهاراشترا" و "گجرات" به حدود ۱۱۵ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شمار قربانیان سیلاب‌های سه روز اخیر در سواحل غربی هند از جمله ایالات "کرالا"، "کارناتاکا"، "مهاراشترا" و "گجرات" به حدود ۱۱۵ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، شمار دقیق مرگ‌ و میرهای این سیلاب‌ها با توجه به آمارهای متناقضی که سازمان‌های مختلف رسمی هند اعلام کرده‌اند، هنوز مشخص نشده است.

ایالت "کرالا" بیشترین آسیب را از این سیلاب‌ها متحمل شده است، به‌طوری که طی این سه روز ۵۷ نفر تنها در این ایالت کشته شده‌اند. شمار قربانیان ایالت "کارناتاکا" ۲۶ نفر، ایالت "گجرات" ۲۰ نفر و ایالت "مهاراشترا" نیز تاکنون حدود ۱۲ نفر اعلام شده است.

بیش از ۵۰۰ هزار نفر از خانه‌هایشان در این سه ایالت تخلیه شده است و به اردوگاه‌های موقت منتقل شده‌اند.

پیش از این نیز بیش از ۲۰۰ نفر در دو ایالت "بیهار" و "آسام" هند در اثر سیلاب‌هایی که به مدت دو هفته از ۱۵ ژوئیه آغاز شده بود، جان باخته بودند.

اداره کل هواشناسی کشور هند (IMD) برای امروز (یک‌شنبه‌) هشدارهای قرمز طوفان را صادر و ادامه بارندگی‌های شدید را پیش‌بینی کرده است.

فرودگاه بین‌المللی کوچی به مدت سه روز تعطیل شده و برنامه بسیاری از قطارها لغو شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، دولت‌های ایالتی خسارات ناشی از باران و سیل را تاکنون حدود ۸۵۷ میلیون دلار آمریکا برآورد کرده‌اند.

نظرات بینندگان