arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

نرخ بیکاری سوئیس در پایین‌ترین سطح ۱۷ سال اخیر

تا پایان ماه ژوئیه امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۲.۱ درصد کاهش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن تقریبا تغییری نکرده است، اما پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در ۱۷.۵ سال اخیر محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نرخ بیکاری سوئیس در حال نزدیک شدن به ۲ درصد است.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه ژوئیه امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۲.۱ درصد کاهش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن تقریبا تغییری نکرده است، اما پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در ۱۷.۵ سال اخیر محسوب می‌شود.

در این مدت شمار افراد فاقد شغل در مقایسه با ماه قبل ۳۵۶ نفر بیشتر شده و به ۹۷ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار افراد بیکار در سوئیس ۹۸ هزار و ۴۷۸ نفر کاهش داشته است که معادل ۸ درصد کل جمعیت بیکاران است.

همچنین تا پایان ماه ژوئیه شمار افراد جویای شغل ۴۸۰ نفر افزایش داشته و به ۱۷۱ هزار و ۲۸۰ نفر رسیده است اما در مقایسه با سال گذشته این رقم ۸۵۷۷ نفر کمتر شده است که معادل ۴.۸ درصد از کل جمعیت افراد جویای شغل است.

در بین جوانان، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سوئیسی به ۲.۱ درصد تا پایان ماه ژوئیه افزایش پیدا کرده است که بالاترین رقم در طول چهار ماه اخیر محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران جوان سوئیسی با ۱۰.۹ درصد افزایش (معادل ۱۰۶۷ نفر) به ۱۰ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اما شمار جوانان بیکار سوئیسی ۸.۳ درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری تعدیل شده که عوامل متغیر فصلی را نیز در محاسبه نرخ بیکاری در نظر می‌گیرد تا پایان ماه ژوئیه در سطح ۲.۳ درصدی قرار گرفته است که نسبت به ماه قبل خود تغییری نکرده است.

متوسط نرخ بیکاری سوئیس از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۸ برابر با ۳.۲۸ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۵.۷۰ درصد ژانویه ۱۹۹۷ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز ۱.۵ درصد می ۲۰۰۱ بوده است.

نظرات بینندگان