arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

فرودگاه هنگ کنگ فعالیت عادی خود را از سر گرفت

مقامات فرودگاه هنگ کنگ بامداد سه شنبه از سر گرفته شدن روند عادی پروازهای این فرودگاه خبر دادند. پس از حضور بیش از پنج هزار معترض طرفدار دموکراسی با لباس سیاه، مقامات فرودگاه هنگ کنگ بعد از ظهر دوشنبه اعلام کردند که همه پروازهای باقیمانده از ورودی و خروجی از فرودگاه لغو شده اند. معترضان گفته اند که قصد دارند بعداً به فرودگاه برگردند تا تظاهرات خود را از سر بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات فرودگاه هنگ کنگ بامداد سه شنبه از سر گرفته شدن روند عادی پروازهای این فرودگاه خبر دادند.

به گزارش روزنامه «استریت تایمز» مقامات فرودگاه اعلام کردند با فروکش کردن اعتراضات، انتظار می رود در ساعتی دیگر پروازهای ورودی و خروجی از سر گرفته شوند.

سخنگوی فرودگاه هنگ کنگ گفت: ما روند چکینگ مسافران را آغاز کرده ایم و هم اکنون در تابلوهای راهنما، نمایش زمان دقیق پروازهای ورودی و خروجی به تصویر کشیده شده است.

به گفته خبرگزاری فرانسه، مسافران با چمدان خویش برای پروازهای خود آماده می شوند؛ این در حالی است که تنها تعداد معدودی از هزاران معترض که یک روز قبل وارد فرودگاه شده بودند، در ساختمان مانده اند.

پس از حضور بیش از پنج هزار معترض طرفدار دموکراسی با لباس سیاه، مقامات فرودگاه هنگ کنگ بعد از ظهر دوشنبه اعلام کردند که همه پروازهای باقیمانده از ورودی و خروجی از فرودگاه لغو شده اند.

معترضان گفته اند که قصد دارند بعداً به فرودگاه برگردند تا تظاهرات خود را از سر بگیرند.

اعتراضات چند روز اخیر هنگ کنگ، مقامات پکن را عصبانی کرده و این تظاهرات خشونت آمیز را دارای ماهیت "تروریستی" توصیف کرده اند.

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ یکی از پر رفت وآمدترین فرودگاههای شرق آسیا و دنیاست.

در سال ۲۰۱۸حدود ۷۵ میلیون مسافر از این فرودگاه تردد کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان