arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

«شیرشاه»؛ پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ

نسخه جدید «شیرشاه» محصول کمپانی دیزنی با عبور از انیمیشن «منجمد»، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نسخه جدید «شیرشاه» محصول کمپانی دیزنی با عبور از انیمیشن «منجمد»، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.

این فیلم-انیمیشن که بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی ساخته شده است در ادامه روند موفق خود در اکران، مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۱.۳۳ میلیارد دلار عبور داد تا بالاتر از انیمیشن «منجمد» قرار بگیرد که در سال ۲۰۱۳ توانسته بود فروش ۱.۲۷ میلیارد دلاری را کسب کند.

«شیرشاه» هم‌اکنون بالاتر از «منجمد»، «شگفت‌انگیزان ۲» (۱.۲۴۲ میلیون دلار)، «مینیون‌ها» (۱.۱۵۹ میلیارد دلار)، «داستان اسباب‌بازی ۳» (۱.۰۶۶ میلیارد دلار)، «من نفرت‌انگیز ۳» (۱.۰۳۴ میلیارد دلار)، «در جست‌وجوی دُری» (۱.۰۲۸ میلیارد دلار)، «زوتوپیا» (۱.۰۲۳ میلیارد دلار) و «داستان اسباب‌بازی ۴» (۹۹۰ میلیون دلار) در رتبه نخست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا قسمت دوم انیمیشن «منجمد» که قرار است از ماه نوامبر اکران شود می‌تواند از لحاظ فروش در گیشه جای «شیرشاه» را بگیرد یا خیر.

«شیرشاه» در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده و می‌تواند با عبور از «هری پاتر و هدیه‌های مرگبار ۲» و «پلنگ سیاه» در میان ۱۰ فیلم پرفروش سینما قرار بگیرد.

این انیمیشن یکی از چند اثر قدیمی «دیزنی» است که در کنار «سیندرلا»، «اژدهای پیت»، «دیو و دلبر» و «کتاب جنگل» با بازسازی در قالب رئال انیمیشن جان دوباره‌ای گرفته است. «جان فاورو» کارگردانی «شیرشاه» را بر عهده داشته است و «دونالد گلاور»، «بیانسه»، «جیمز ارل جونز» و «ست روگن» از جمله صداپیشگان آن هستند.

«شیرشاه» از طریق تکنیک‌های واقعیت مجازی ساخته شده و نتیجه آن یک فیلم کامپیوتری شده است. این فیلم را نمی‌توان به عنوان یک اثر انیمیشن با تعاریف سنتی قلمداد کرد و می‌تواند در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار شرکت کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان