arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

سخنگوی وزارت خارجه: ظریف هفته آینده به ۳ کشور اروپایی سفر می‌کند

موسوی سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه سفر ظریف به اروپا به سه کشور اروپایی انشاءالله هفته آینده انجام می‌شود، گفت: این سفرها در چارچوب سفرهای دوجانبه بین ایران و سه کشور اروپایی است که به زودی درباره جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه: ظریف هفته آینده به ۳ کشور اروپایی سفر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه گفت که ظریف هفته آینده به 3 کشور اروپایی سفر می‌کند و همچنین اعلام کرد که وزیر خارجه به چند کشور حوزه خلیج فارس نیز سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما به سفرهای که وزیر امور خارجه در آینده نزدیک به منطقه و اروپا در دستورکار قرار دارد، اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه در یکی دو سفر نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کند و این سفرها در راستای دیپلماسی فعال و متوازنی است که ایران پیگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

موسوی با بیان اینکه سفر ظریف به اروپا به سه کشور اروپایی انشاءالله هفته آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: این سفرها در چارچوب سفرهای دوجانبه بین ایران و سه کشور اروپایی است که به زودی درباره جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیأت اقتصادی همراه وزیر خارجه نیست، ولی یک تیم رسانه‌ای قوی ایشان را همراهی خواهد کرد.

نظرات بینندگان