arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

کاهش خطر ابتلا به فیبروئید رحمی در زنان با 6 گام سالم

هیچکس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی ‌داند. فیبروئید رحمی، رشد توده‌‌ های خوش ‌خیم در دیواره رحم و یکی از بیماری‌ های رایج در زنان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیچکس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی ‌داند. فیبروئید رحمی، رشد توده‌‌ های خوش ‌خیم در دیواره رحم و یکی از بیماری‌ های رایج در زنان است.

 

ناهنجاری‌ های عروق خونی رحم می ‌تواند عامل موثری در بروز این عارضه به حساب آید. عدم تعادل هورمونی می‌ تواند به نوعی در این عارضه دخیل باشد.

 

مواد غذایی زیر را در رژیم خود بگنجانید اگر فیبروئید دارید و یا قصد دارید از آن پیشگیری کنید:

 

مواد غذایی ارگانیک: مصرف این غذاها به کوچک شدن و جلوگیری از فیبروئید کمک می کند. آفت کش ها می توانند استروژن و سطوح دیگر هورمون ها را تحت تاثیر قرار دهند. از آنجا که تعادل هورمونی کلید درمان طبیعی فیبروئید است، می توانید از محصولاتی که حاوی آفت کش ها نیست استفاده کنید.

 

سبزیجات تیره رنگ: سبزیجات با برگ تیره می توانند رشد فیبروئید را در بدن متوقف کنند. این سبزیجات حاوی ویتامین کا برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی شدید ناشی از فیبروئید هستند.

 

کلم ها: از عملکرد کبد و تعادل استروژن در بدن حمایت می کنند. تحقیقات نشان داده که مصرف انواع کلم ها بعلاوه گوجه فرنگی و سیب عامل حفاظتی برای فیبروئیدهای رحمی است.

 

غذاهای غنی از بتاکاروتن: این غذاها در بدن تبدیل به ویتامین آ می شوند و در رشد بافت های سالم و ترمیم بافت که هر دو برای درمان فیبروم مفید است، نقش دارند. هویج، سیب زمینی، کلم پیچ و اسفناج سرشار از بتاکاروتن هستند.

 

مواد غذایی سرشار از آهن: فیبروئیدها گاهی منجر به از دست دادن خون زیاد طی دوران قاعدگی زنان می شوند و این روند می تواند باعث کم خونی فقر آهن گردد. مصرف غذاهای غنی از آهن از جمله گوشت قرمز و حبوبات به جایگزینی آهن از دست رفته بدن کمک می کند.

 

غلات سبوس دار، ویتامین ب کمپلکس روزانه ۵۰ میلی گرم در روز، روغن ماهی، روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم در روز، برای کاهش التهاب در بدن (که می تواند علت فیبروئید باشد)، و حفظ تعادل هورمونی موثر هستند.

 آوای سلامت

نظرات بینندگان