arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

ایلهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده مسلمان کنگره از ورود به اسراییل منع شدند

در پی انتقادات دو عضو مسلمان کنگره از سیاست‌های اسراییل در مقابل فلسطینیان، تل‌آویو در صدد تجدیدنظر در خصوص صدور مجوز برای ورود آن‌ها به کرانه باختری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلهان عمر و رشیده طالب از ورود به اسراییل منع شدند

در پی انتقادات دو عضو مسلمان کنگره از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان، تل‌آویو در صدد تجدیدنظر در خصوص صدور مجوز برای ورود آن‌ها به کرانه باختری است.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی در صدد ممانعت از ورود «الهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به کرانه باختری به دلیل انتقاد از سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطینیان است.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) با چندین تن از مقامات کابینه خود برای رسیدن به تصمیم نهایی درباره دیدار عمر و طلیب از فلسطین اشغالی وارد رایزنی شد.

طبق برنامه‌های قبلی، این دو نماینده دموکرات قرار بود اوایل هفته آینده وارد فلسطین اشغالی شوند و از قدس، بیت لحم، الخیل و رام‌الله نیز دیدار کنند.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که اواخر امروز (پنجشنبه) تصمیم نهایی خود را درباره ورود دو عضو مسلمان کنگره آمریکا به کرانه باختری اعلام می‌کنند.

یکی از مقامات صهیونیست در اینباره گفت: «احتمال می‌رود که اسرائیل اجازه بازدید (به دو عضو مسلمان کنگره) به شیوه برنامه‌ریزی شده فعلی را ندهد».

وال استریت ژورنال گزراش کرد که ممانعت از ورود این دو عضو کنگره، احتمالاً واکنش منفی دموکرات‌ها و گروه‌های یهودی را به همراه خواهد داشت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طور مداوم از دیدگاه‌های این دو عضو کنگره درباره رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند و معتقد است که این دو نفر باید از اسرائیل عذرخواهی کنند.

احتمال می‌رود که رژیم صهیونیستی طبق قانونی که از ورود افراد حامی جنبش تحریم اسرائیل ممانعت می‌کند، از ورود این دو نفر به فلسطین اشغالی جلوگیری کند.

عمر، که نماینده ایالت «مینه‌سوتا» است پیش از گفته بود که حمایت نمایندگان کنگره از رژیم صهیونیستی با انگیزه مادی همراه است که بعداً تحت فشار نمایندگان حامی اسرائیل، مجبور به عذرخواهی شد.

طلیب نیز که نماینده «دیترویت» است، گفته است که سیاست‌های اسرائیل، نژادپرستانه و غیرانسانی است و هر دو این نمایندگان مسلمان کنگره از جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» اسرائیل حمایت کرده‌اند. این جنبش از کشورها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان می‌خواهد، سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان را تقبیح کنند.

اولین بار، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، تجدیدنظر رژیم صهیونیستی درباره سفر دو نماینده کنگره به فلسطین اشغالی را گزارش کرد.

این دو عضو کنگره پیش از این اعلام کرده‌ بودند که قصد دارند به منظور درک بهتر اوضاع به فلسطین اشغالی سفر کنند و طلیب هم قصد دارد با اعضای خانواده خود در کرانه باختری دیدار کند.

یکی از مقامات صهیونیست گفته است که اگر طلیب درخواست انسانی برای دیدار با خانواده‌اش را ارائه دهد، مورد قبول قرار می‌گیرد اما تحت چنین شرایطی، عمر اجازه ورود نخواهد داشت.

از طرف دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی تل‌آویو از بازدید دو عضو مسلمان کنگره آمریکا از مسجد الاقصی خبر دادند.

نظرات بینندگان