arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

شکایت یک شرکت اسرائیلی از اپل / دوربین های دوگانه جدید آیفون های قوانین حق ثبت اختراع را نقض کرده اند؟

یک شرکت فناوری اسرائیلی به نام Corephotonics دادخواستی علیه اپل تشکیل داد و ادعا کرد که آیفون های فعلی از فناوری دوربین دوتایی استفاده می کنند که چندین مورد از حق ثبت اختراعات آنان را نقض می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شرکت فناوری اسرائیلی به نام Corephotonics دادخواستی علیه اپل تشکیل داد و ادعا کرد که آیفون های فعلی از فناوری دوربین دوتایی استفاده می کنند که چندین مورد از حق ثبت اختراعات آنان را نقض می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این شرکت اسرائیلی طی سالهای متمادی پرونده های مختلفی علیه دیگر شرکت ها تشکیل داده است و آخرین مورد تلاش وی نیز علیه اپل است.

جالب است بدانید که این دو شرکت از سال 2012 در حال مذاکره هستند. در طی سالهای اخیر، Corephotonics  ماژول های دوربین دوگانه را با تیم مهندسی اپل به طور مفصل مورد بحث قرار داده است. اکنون نیز گفته می شود فناوری دوربین دوگانه در آیفون ها چندین حق ثبت اختراع را نقض می کند.

علاوه بر این ، اپل در سال 2012 به لنزهای تله فوتو و سایر لنزهای جدید در سال 20014 مجهز شد که این موضوع نیز از دید این شرکت اسرائیلی ناقض طرح هایی بود که پیش از این ثبت شده بود. این دادخواست ادعا می کند که این مسئله برای توسعه ماژول های دوربین در آیفون های امروز بسیار مهم بود.

سپس اپل آیفون 7 پلاس در سال 2016 راه اندازی شد بدون اینکه به معاهده Corephotonics اعتنا کند. در حقیقت ، یک مقام عالی رتبه در Corephotonics یک بار دیگر به اپل مراجعه کرد تا مذاکرات مربوط به یک همکاری را  از یک ماه قبل از ارائه این مدل به بازار سر و سامان دهد اما موفقیتی کسب نکرد.

این شرکت علیه فناوری دوربین آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس ، اولین دادخواست نقض حق ثبت اختراع خود را در نوامبر سال 2017 ثبت و ادعا کرد که فناوری زوم استفاده شده در آن تلفن ها به حق ثبت اختراع Corephotonics مرتبط است.دومین دادخواست نیز در آوریل 2018 علیه آیفون X تنظیم شد در حالی که دادخواست امروز درباره iPhone XS و XS Max است و ادعا می کند اپل به خوبی از تبعات نقض حق ثبت اختراع آگاه است.

جالب است بدانید پیش از این نیز سامسونگ یک دادگاه را با جریمه ای 150 میلیون دلاری به  Corephotonics باخته است. اما هیچ یک از این شرکت ها بیانیه ای رسمی در این خصوص صادر نکردند.

نظرات بینندگان