arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

چین: هرگونه اقدام تعرفه‌ای آمریکا را تلافی سختی می‌کنیم

چین اعلام کرد در صورتی که آمریکا بخواهد تعرفه‌های جدیدی را اعمال کند اقدام متقابل و تلافی‌جویانه سختی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین: هرگونه اقدام تعرفه‌ای آمریکا را تلافی سختی می‌کنیمبه گزارش راشاتودی، چین اعلام کرده در صورتی که آمریکا بخواهد روی کالاهای چینی به ارزش 300 میلیارد دلار تعرفه 10 درصد اعلام کند هر گونه تصمیم در حاشیه اجلاس G20 با دونالد ترامپ را کنار گذاشته و اقدامات تلافی‌جویانه سختی خواهد کرد.

پیش از این دونالد ترامپ اعلام کرده بود که در حاشیه اجلاس جی20 با رئیس جمهور چین توافق کردیم که در سطح گسترده‌ای محصولات کشاورزی آمریکا را وارد کنند، اما چین به تازگی واردات محصولات کشاورزی که در آمریکا به عمل میاید را ممنوع کرده و قرار است روی آنها تعرفه اعمال کند. 

روز گذشته رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که دونالد ترامپ در دیدار با شیزوآبه به صورت رسمی از وی درخواست کرده که ژاپن محصولات کشاورزی آمریکا را وارد کند اما هنوز دولت ژاپن در این باره تصمیم نگرفته است.

*چین: هرگونه اقدام تعرفه‌ای آمریکا را تلافی سختی خواهیم کرد

کمیته مقررات تعرفه شورای دولتی چین اعلام کرده این کشور هر گونه اقدام متقابلی که نیاز باشد در مورد آمریکا انجام خواهد داد البته این کمیته درباره جزئیات اقدامات توضیح بیشتری نداده است.

بازارهای بورس اروپا پس از آنکه پکن، آمریکا را تهدید کرد به خط قرمز رسید. شاخص FTSE به میزان 1.1 درصد و شاخص استاکس یوروپ 0.8 درصد کاهش یافت. شاخصجرمنی دکس 1.23 درصد و CAC فرانسه یک درصد افت داشتند. 

*افت بازارهای بورس آمریکا

همچنین بازارهای آمریکا هم در کمتر از 24 ساعت پس از آنکه شاخص داوجونز بدترین روز خود را در سال جاری داشت، دوباره کاهشی شد. 

سرمایه‌گذاران به دلیل سیگنال رکود از طرف بازار اوراق قرضه، یکجافروشی را انجام دادند که باعث کاهش قیمت شد.

*عقب نشینی ترامپ از تعرفه گذاری روی کالاهای چینی

دونالد ترامپ اخیراً با عقب‌نشینی از اعمال تعرفه روی کالاهای چینی زمان آن را از یک سپتامبر به 15 دسامبر تغییر داده است.

نمایندگان تجاری آمریکا اعلام کردند که به تعویق انداختن تعرفه از سوی آمریکا در آستانه عید کریسمس برای جلوگیری از کاهش خرید مصرف‌کنندگان آمریکا صورت گرفته است. تعویق اعمال تعرفه از سوی آمریکا روی انواع اسباب‌بازی‌ها و وسایل الکترونیکی خواهد بود.

برخی تحلیلگران معتقدند که به تعویق انداختن تعرفه از سوی آمریکا به ویژه اینکه این کشور در جنگ تجاری با چین است برای جلوگیری از تأثیر منفی آن بر بازارهای آمریکا انجام می‌شود.

در حالی که پکن هنوز فاش نکرده که در مقابل اقدام تعرفه‌ای جدید آمریکا چگونه تلافی خواهد کرد اما چین خرید محصولات کشاورزی خود را از آمریکا متوقف کرده است و قرار است که بر روی کالاهای کشاورزی آمریکا تعرفه جدید اعمال کند.

*برگ‌های برنده‌ چین در مقابل آمریکا 

از سوی دیگر چین چند برگ برنده هم در اختیار دارد. نخست اینکه حدود 1.1 تریلیون دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد که می‌تواند درباره مبادلات آن تصمیم بگیرد و همچنین 80 درصد صادرات فلزات کمیاب در اختیار چین است که این برای ساخت باطری و نیز تجهیزات نظامی کاربرد زیادی دارد.

از سوی دیگر ذخایر مبادلات خارجی 3.1 تریلیون دلاری چین به این کشور اجازه می‌دهد که واردات خود را از هر کشوری که بخواهد انجام دهد. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان