arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

حجاج تا سقف 3 میلیون تومان خسارت اموال می‌گیرند

مسئول بیمه حج تمتع ۹۸ از پرداخت خسارت اموال حجاج ایرانی توسط شرکت بیمه‌گر پس از بازگشت آنان به کشور حداکثر تا سقف سه میلیون تومان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجاج تا سقف 3 میلیون تومان خسارت اموال می‌گیرند

مسئول بیمه حج تمتع ۹۸ از پرداخت خسارت اموال حجاج ایرانی توسط شرکت بیمه‌گر پس از بازگشت آنان به کشور حداکثر تا سقف سه میلیون تومان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ بر اساس اعلام روز پنج شنبه، پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، محمدحسن اناری گفت: بیمه مسئولیت بار حجاج شامل مفقود شدن، سرقت، آتش سوزی، آسیب‌دیدگی جدی و از بین رفتن بار در مسیرهای تردد یا در زمان حضور در کشور عربستان است که با ارایه گزارشی که به تایید مسئولین کاروان‌ها رسیده باشد، در سقف تعهدات به صورت ریال ایران به خسارت دیدگان پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اموال هر یک از زائرین در زمان رفت تا سقف ده میلیون ریال (یک میلیون تومان) و در زمان برگشت تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون ریال (سه میلیون تومان) تحت پوشش بیمه قرار دارد.

به گفته وی، خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد اما برای گوشی تلفن همراه هیچ غرامتی پرداخت نمی شود.

وی افزود: علاوه بر تلفن همراه، وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، دارو و مواد غذایی، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد، از تعهدات بیمه گر خارج است و جبران خسارت نخواهد شد.

به گفته مسئول بیمه حج ۹۸، بار همراه بیمه شده حجاج شامل ساک و سایر متعلقات تحت مالکیت زائر که از نظر عرفی بار محسوب می شود و نیز، دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری است.

وی افزود: محاسبه خسارت بار بر اساس قیمت روز اجناس در بازار ایران و پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف تعهدات است.

اناری اظهار داشت: محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در مسیر رفت از زمان تحویل بار هریک از بیمه شدگان به مدیر کاروان و یا شرکت هواپیمایی تا هنگام ورود به کشور عربستان است.

وی افزود: محدودیت زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در مدت اقامت و مسیر برگشت از زمان ورود به کشور عربستان و مدت اقامت تا زمان تحویل به بیمه شده در کشور ایران خواهد بود.

به گفته مسئول بیمه حج ۹۸، مدت زمان اعتبار بیمه ها تا ۷۲ ساعت پس از ورود زائران به کشور تعیین شده است.

بازگشت حجاج ایرانی از فردا جمعه - ۲۵ مرداد - به کشور آغاز می شود و تا ۱۷ شهریور ادامه خواهد یافت.

۸۶ هزار و ۵۵۰ حاجی ایرانی قرار است با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به کشور منتقل شوند.

نظرات بینندگان