arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

منتجب نیا: حتی پاکترین مسئولان هم از زبان درازی، نظارت و نقد کردن بیزار هستند

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب و سابقه کار حزبی در کشور، هنوز حزب به معنای واقعی نداریم و نتوانسته‌ایم حزب را به‌درستی معرفی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب و سابقه کار حزبی در کشور، هنوز حزب به معنای واقعی نداریم و نتوانسته‌ایم حزب را به‌درستی معرفی کنیم.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا پنجشنبه شب در نشست حزب جمهوریت ایران اسلامی شاخه خراسان شمالی با دبیران احزاب اصلاح طلب و کنشگران سیاسی این استان اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم تحزب را برای جامعه تبیین کنیم و نتیجه این می شود که نگاه مردم به حزب، ستاد انتخاباتی است که در زمان انتخابات فعال می شود و در خوشبینانه ترین حالت، مردم به احزاب بی تفاوت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی برخی افراد افتخار می کنند که عضو هیچ حزبی نیستند و نتیجه این نگاه، این است که بعد از ۴۰ سال، احزاب ما این وضعیت را دارند اما باید دید که چرا بعد از این مدت، احزاب به چنین وضعیتی دچارند؟

وی گفت: بخشی از این مشکل، مربوط به مسئولان و حکومت است و البته هر مسئولی، حتی پاکترین آنان از زبان درازی و اینکه گفته شود چرا این کار انجام شده و یا نشده، و از نظارت و نقد کردن بیزارند، طبیعت هر مسئولی این است که از نظارت و نقد بیزار باشد و با این طبیعت، احزاب مانع دارند.

حجت الاسلام منتجب نیا، بیشترین مشکل را مربوط به خود احزاب دانست و افزود: حزب به معنای واقعی وجود ندارد، حزب ماهیت و هویت دارد، حزب به این نیست که چند نفر نخبه و خبره، دور هم نشسته و فکر کنند، این حزب نیست بلکه اتاق فکر است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: حزب این نیست که تشکیلات برای انتخابات برپا شود، البته این خوب است اما حزب نیست، این ستاد انتخاباتی است.

منتجب نیا با بیان اینکه حزب یک ماهیت معنوی و رسالت هایی دارد، گفت: ماهیت حزب این است که عقل های فردی به عقل جمعی، و «من» ها به «ما» تبدیل شود، دانش ها و سلیقه ها در جایی جمع شود و به یک نظر جمعی برسد، ماهیت حزب، عقل جمعی و تلاش جمعی و گروهی است.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: رسالت ما هم کادرسازی است و البته در کنار کادرسازی، باید آموزش هم در دستور کار باشد، آموزش بدان معنا که افراد مستعد و آماده پرورش و رشدیابی را دعوت و برای تربیت آنان وقت بگذاریم.

وی با انتقاد از نبود توجه مناسب به امور جوانان اظهار داشت: برای کمک به جوانان، شعار زیاد داده ایم ولی جوان گرایی اکنون شعاری پوک و بی معنا شده است.

حجت الاسلام منتجب نیا بر ضرورت وجود برنامه نزد احزاب تاکید کرد و با طرح این پرسش که آیا احزاب ما برنامه اقتصادی و یا فرهنگی دارند؟ گفت: اگر کشور را به دست ما بدهند که ادعای حزب و اصلاح طلبی داریم، باید چه کنیم؟ حزب اگر برنامه نداشته باشد دیگر حزب نیست.

وی افزود: زمان انتخابات دور هم جمع می شویم و پوستر می زنیم و در انتخابات یا پیروز می شویم و یا شکست می خوریم، اما آیا کاری کرده ایم که خروجی و دست پرورده خود را کاندیدا کنیم؟ آیا این بوده که کاندیدا را خود پرورش داده باشیم و یا فقط قرض گرفته ایم؟

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی اظهار داشت: اگر مردم نتیجه کار حزبی را در جامعه در قالب تغییر در رفتار و در رشد اخلاقی و سیاسی ببینند، همه از عضو شدن در احزاب استقبال می کنند، پس بخشی از مشکل خود ما هستیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان