arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

ترامپ: به احتمال زیاد یک معامله تجاری خارق العاده‌ای با انگلیس امضا می‌کنیم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد جمعه گفت: به احتمال زیاد ایالات متحده می تواند معامله تجاری "خارق العاده ای" با انگلیس به امضا برساند. ترامپ همچنین در مورد چین گفت: نشست تجاری میان مقامات آمریکایی و چینی در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) همچنان پابرجاست و من درباره این موضوع با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین تماس خواهم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد جمعه گفت: به احتمال زیاد ایالات متحده می تواند معامله تجاری "خارق العاده ای" با انگلیس به امضا برساند.

به گزارش یاهو نیوز، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران افزود: ما قصد داریم با انگلیس رابطه خارق العاده ای برقرار کرده و یک توافق تجاری فوق العاده با لندن داشته باشیم.

ترامپ همچنین در مورد چین گفت: نشست تجاری میان مقامات آمریکایی و چینی در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) همچنان پابرجاست و من درباره این موضوع با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین تماس خواهم داشت.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: چین می خواهد تعهدات خود را برای خرید کالاهای کشاورزی ایالات متحده خیلی سریع دنبال کند، اما تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده است.

ترامپ هفته گذشته تهدید کرد که از اوایل ماه آینده میلادی بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین، تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد. وی در صفحه توئیتری خود نوشت که همزمان با «ادامه گفت‌ وگوهای تجاری» با چین، از اول ماه سپتامبر (دهم شهریور) تعرفه‌های جدید را اعمال می‌کند.

آمریکا در زمان حاضر بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرده و تعرفه‌های جدید تقریباً تمام محصولات وارده از چین را در بر خواهد گرفت.

چین و آمریکا تا کنون ۱۲ دور مذاکره تجاری را انجام داده، اما هنوز به نتیجه نرسیده اند. در آخرین نشست دو کشور که چهارشنبه گذشته در شانگهای پایان یافت، دو طرف تصمیم گرفتند که دور سیزدهم این مذاکرات را ماه آینده میلادی در آمریکا از سر بگیرند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان