arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

آزادی آزادگان و نقش بی بدیل آیت الله هاشمی

صدام حسین خطاب به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: "آقای رفسنجانی، رئیس جمهوری ایران، با این تصمیم ما (آزادی آزادگان) همه چیز روشن و تمام خواسته ها و مسائلی که بر آن تکیه می کردید، تحقق می یابد و چیزی نمانده است مگر آنکه موافقتنامه ها آماده و امضا شود تا هر یک از ما جهت ورود به زندگی جدید، اشراف واضح داشته باشیم".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رضا سلیمانی: صدام حسین خطاب به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: "آقای رفسنجانی، رئیس جمهوری ایران، با این تصمیم ما (آزادی آزادگان) همه چیز روشن و تمام خواسته ها و مسائلی که بر آن تکیه می کردید، تحقق می یابد و چیزی نمانده است مگر آنکه موافقتنامه ها آماده و امضا شود تا هر یک از ما جهت ورود به زندگی جدید، اشراف واضح داشته باشیم". (کتاب دوازده نامه)

۲۶ مردادماه، سالروز آزادی آزادگان سرافراز ایران اسلامی را، اولاً،باید به همه مردم ایران، بویژه آزادگان بزرگوار و خانواده هایشان، تبریک و تهنیت گفت.

ثانیاً، انصافاً،نمی شود ونمی توان وقایع و اتفاقات آن مقطع تاریخی و چگونگی مقدمات آن را روایت کرد و به نقش تاریخی وارزشمند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی درخلق چنین اقدام حماسی نپرداخت. معمولاً، به مناسبت این روز در رسانه‌های مختلف، به ویژه رسانه ملی! ویژه برنامه هایی سفارشی، تهیه و پخش می شود که البته طبق روال چندین ساله ،این رسانه، در ساخت مستندهای تاریخی،بویژه دفاع مقدس، در هیچ یک از برنامه ها، متاسفانه، اشاره ای به نقش اساسی و مهم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان جانشین فرماندهی کل قوا و نامه نگاری های طولانی، برای مجاب کردن دیکتاتور عراق که نهایتا، منجر به آزادی اسرا شد، نمی کند.این رویه غیر حرفه ای و زشت جناحی ، نشان می‌دهد که حتی پس از رحلت این مرد بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به ویژه دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس، کوته فکران و دشمنانش، هنوز از آگاهی مردم، نسبت به افکار و اندیشه های مترقی و ژرف ایشان، در هراسند و سعی در تحریف تاریخ، کمرنگ کردن و حتی حذف نقش بی‌بدیل آن سفر کرده، در مقاطع مختلف تاریخ، بویژه برای نسل جوان دارند، غافل از اینکه واقعیت های تاریخی، همچون خورشید در آسمان، برای روشنایی و گرما بخشی به طبیعت هستند و هر چه افراد یا جناح هایی بکوشند جلوی واقعیتها، همچون تابش و گرمای خورشید را بگیرند، هرگز نتوانسته و نخواهند توانست.

قطعاً، روزی تاریخ‌نگاران واقعی، وقتی گرد و غبار حب و بغض های سیاسی و کینه های جناحی، فروکش کند، این عبارات و هزاران عبارات دیگر را از متون شفاهی و کتبی تاریخ انقلاب اسلامی بیرون خواهند کشید و برصدر تاریخ خواهند نگاشت.

مطمئناً، این روزها، قاطبه مردم، دلشان برای خطبه های آن امام جمعه بصیر تهران و سیاستمدار آزاده، تنگ می شود که وقتی هرسال در مرداد ماه؛ تریبون به دست می آورد؛ با صدایی رسا می گفتند: یکی از شیرین ترین لحطات زندگی من، زمانی بود که از تلویزیون دیدم اولین گروه آزادگان به کشور برگشتند.

 یادش گرامی و راه و مرام اعتدال علوی اش پر رهرو باد.

نظرات بینندگان