arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۸ مرداد ۹٨

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش آیت‌‌الله جنتی به اختلاف "محمد یزدی"و "آملی لاریجانی": اعضای شورای نگهبان از خطا مصون نیستند/ به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید / اهتمام اعضا بر این است که مسائل درون شورا به بیرون منتقل نشود
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۳:۰۹

هرچند شورای نگهبان همواره صحنه گفتگو‌های جدی فقهی و حقوقی است و بحث‌های علمی و طلبگی و اختلاف نظر‌های طبیعی در جلسات همیشه وجود داشته است، اما اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشده و دیگران را نگران ننماید. اعضای شورای نگهبان متشکل از فقها و حقوقدانان همواره با برادری و صمیمیت در کنار یکدیگر به بررسی موضوعات و مسائل قانونی و شرعی پرداخته‌اند و دیدگاه‌های یکدیگر را با احترام و جدیت مورد نقد و ارزیابی قرار داده‌اند. هرچند اعضای شورای نگهبان نیز از خطا مصون نبوده و احتمال اشتباه آنان نیز می‌رود.

با این وجود حضور فقهای بزرگ و نام‌آوری همچون حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی که هر دو از سرمایه‌های علمی این کشور و دارای سوابق ارزشمند انقلابی، مبارزاتی و اجرایی در خدمت به مردم و مبارزه با فساد و گسترش عدالت هستند، برای شورای نگهبان و کشور مایه مباهات و غنیمت و برای دشمنان و بدخواهان همچون خاری در چشم است.

واکنش یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات به اظهارات زاکانی: او به بهانه ارائه اطلاعات در مورد تخلفات اقتصادی در حوزه پتروشیمی، دنبال دفاع از یک متخلف در حال تعقیب در یکی از پرونده های مفاسد اقتصادی بوده
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۳:۰۸

یک مقام مسوول در وزارت اطلاعات با اشاره به اظهارات علیرضا زاکانی در برنامه زنده سیما خاطرنشان کرد: این اظهارات خلاف واقع در حالی مطرح می‌شود که، وزارت اطلاعات در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی به هیچ وجه گزینشی عمل نکرده و اقدامات موافق و موثر این وزارتخانه در برخورد بدون ملاحظه با مفسدان اقتصادی موید آن است.

فارس: مدیرعامل ایران خودرو در دفتر کار خود بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۳:۰۸

هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرو عصر امروز بازداشت شد. یکه زارع حوالی ساعت ۱۷ امروز در حالی که در محل کار خود حضور داشت با حکم قضایی توسط ضابطان دستگاه قضا بازداشت شده است.

مکرون: به برجام احترام می‌گذاریم / پاریس در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه فعالیت کرده
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۳:۰۷

امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور پوتین گفت که پاریس به توافق هسته‌ای با ایران احترام می‌گذارد و پاریس در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه فعالیت کرده است.

ماکرون که در شهر مارسی با پوتین دیدار می‌کرد گفت: در تلاش هستیم تا دیدگاه میان روسیه و اتحادیه اروپا درباره موضوعات مختلف را نزدیک کنیم.

وی همچنین افزود که لیبی و امنیت بین‌المللی محور مذاکرات با رئیس جمهور روسیه خواهد بود.

توییت ظریف در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد: زمان آن فرارسیده برخی با واقعیت «انقلاب اسلامی» کنار بیایند
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۹:۴۶

وزیر امور خارجه در توییتر خود با بیان اینکه ۶۶ سال پیش در چنین روزی، در کودتایی به تحریک ایالات متحده و پادشاهی متحده بریتانیا، دولت منتخب مردم ایران سرنگون شد، نوشت: این شرارت، پس از سال‌ها، «فشار بیشینه» بر ایرانی‌ها انجام شد.

وزیر امور خارجه در ادامه پیام خود آورده است: مردم ما در سال ۱۳۵۷ به این مداخلات پایان دادند. زمان آن فرا رسیده که برخی با این واقعیت ( انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی در ایران ) کنار بیایند.

اعتراض وکیل مدافع نجفی به دادنامه صادره ثبت شد/ قتل شبه عمد است
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۸:۳۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/28/715218_575.jpg

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: در تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری طی تشریفات قانونی مراتب فرجام خواهی و اعتراضم را نسبت به دادنامه صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر صدور قصاص بر علیه دکتر نجفی را به دادگاه تقدیم کردم و در دفتر دادگاه ثبت شد و اساسی‌ترین اعتراض ما موضوع شبه عمد دانستن قتل است و اقای نجفی مرتکب قتل عمد نشده و دفاعیات خود را در این زمینه در دادگاه ارایه دادم.

وی افزود: از آنجا که اولیای دم پرونده اعلام گذشت کردند، قانونا مجازات قصاص منتفی می شود و از سوی دادگاه قرار موقوفی تعقیب صادر می شود؛ اما بدلیل اینکه دادگاه رای را صادر کرده نمی تواند وارد رسیدگی شود و باید پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود تا رای نقص شود و برگردد و دوباره در این زمینه مورد رسیدگی قرار گیرد لذا مبنای اعتراض ما این است که باید قصاص منتفی شود و روند تشریفات آن در دیوان عالی و در شعبه دادگاه کیفری مجنی علیه پیگیری شود.

پوتین به عربستان می‌رود
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۷:۰۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/28/715211_709.jpg

وزارت خارجه روسیه از سفر آتی رئیس جمهور روسیه به عربستان خبر داد.

خبرگزاری «اینترفکس» دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد که «میخائیل بوگدانوف» سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه ) امروز با سفیر عربستان در این کشور به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.بر اساس این گزارش، در این نشست دو طرف در زمینه سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ریاض در ماه اکتبر (مهر) به تبادل نظر پرداختند.

ظریف: برای پایان دادن به فشار اقتصادی آمریکا اقدام نظامی نمی‌کنیم/ ایرانی‌ها در طول تاریخ به متجاوزان درس‌های خوبی داده‌اند
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/28/715149_749.jpg

ظریف در مصاحبه‌ای که در تهران با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» انجام شده، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران برای پایان دادن به فشار اقتصادی آمریکا به اهرم نظامی متوسل می‌شود، گفت: «این کار را نخواهیم کرد. در طول ۲۵۰ سال گذشته ما هرگز چنین کاری نکرده‌ایم. ما از خود دفاع کرده‌ایم و به کسانی که به کشور ما تجاوز کرده‌اند، درس‌های خوبی داده‌ایم.»

وی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در صورت شکست راهبرد فشار حداکثری، گزینه نظامی را در دستور کار قرار می‌دهد، گفت: «این همواره جزء اصول دولت‌های ایالات متحده بوده است که بگوید "همه گزینه‌ها روی میز است". اما فکر می‌کنم این برخلاف آن چیزی باشد که همه ما در منشور سازمان ملل متحد پذیرفته‌ایم، که می‌گوید توسل به نیروی نظامی غیرقانونی است. تهدید به توسل به نیروی نظامی هم غیرقانونی است.»

ظریف در کنفرانس خبری با وزیر خارجه فنلاند: علاقه‌ای به گفت‌وگو با آمریکا نداریم
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/28/715163_866.jpg

ظریف در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فنلاند می تواند برای رفع تنش بین ایران و آمریکا نقش میانجی ایفا کند، گفت: باید بستر این کار وجود داشته باشد که میانجیگیری موفق باشد. ایران علاقه‌ای به تقابل ندارد. وزیر خارجه کشورمان با طعنه درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تاکید کرد که در آمریکا انقلابی رخ نداده بلکه فقط یک انتخابات برگزار شده است.

قیمت خودرو در بازار امروز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸/ قیمت ۲۰۷ پایین آمد، سمند بالا رفت
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۵:۱۴

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۷,۳۰۰,۰۰۰
۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۳,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۲,۳۰۰,۰۰۰
۸۲,۳۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۹۷,۷۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۷,۹۰۰,۰۰۰
۹۷,۵۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۷۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۶,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
سخنگوی دولت: از مازیار ابراهیمی دلجویی و عذرخواهی شد
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۴:۳۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/28/715006_655.jpg

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: درباره ادعای یکی از رسانه‌های خارجی درباره بازداشت فردی به اسم مازیار ابراهیمی در وزارت اطلاعات و اتهام‌های وارد شده به وزارت اطلاعات گفت: این اتفاق در این دولت رخ نداده است

ربیعی افزود: اطلاعات کلی که در این زمینه دارم این است که به جز یک مورد در بقیه موراد کار کارشناسی صورت نگرفته است، همان موقع از این افراد دلجویی و عذرخواهی شده است، کارشناسان ضدجاسوسی در این پرونده نبودند و کارشناسان دیگری در این پرونده دخیل بودند.

نرخ ارز در بازار امروز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸/ قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱۶۵۰ تومان شد
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۳:۵۰

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 700 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11هزار و 650 تومان

قیمت یورو

13 هزار  و 200 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 195 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 257 تومان

قیمت ارز مسافرتی

13 هزار و 293 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 411 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 657 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 875 تومان

وکیل پرونده سکه ثامن: پرونده در مرحله انشاء است/ سرنوشت نامعلوم ۸۰۰ هزار یورو
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۲:۴۸

کوهپایه زاده وکیل پرونده سکه ثامن گفت: متأسفانه متهم پرونده در خصوص استرداد وجوه و اعلام محل اختفای برخی اموال، همکاری لازم را انجام نمی‌دهد از این حیث که سرنوشت حدود ۸۰۰ هزار یورو و تعداد بسیار قابل توجهی سکه که به صورت فیزیکی در ید ایشان بوده و محرز است سرنوشت‌شان و محل اختفا دسترسی در دست نیست و متهم پرونده هم متأسفانه از این حیث همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

مقصد آدریان دریا بندر کلاماتا در یونان است
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۱:۰۱

بلومبرگ ادعا کرد ابر نفتکش آدریان دریا (گریس1) که حامل نفت ایران است و بیش از یک ماه در جبل‌الطارق توقیف شده بود روز یک‌شنبه این تنگه را به سمت بندر کلاماتا در یونان ترک کرد.

اژه‌ای: با انقلاب، تا حدودی دین اسلام احیا شده
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۵۷

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز ۲۸ مرداد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی تا حدودی دین اسلام احیا شده است.

خبر واگذاری چابهار به روسیه مغرضانه و زرد است
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۵۷

موسوی سخنگوی وزارت خارجه درباره شایعه اجاره دادن چابهار به روسیه بیان کرد: پرداختن به این موضوعات زرد را تعجب می‌کنم. ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی خود احترام می‌گذارد. در چارچوب همکاری‌های دوجانبه مانند مانور نظامی، طبیعی است از امکانات و تسهیلات همدیگر استفاده کنیم. این خبر مغرضانه است.

جهانگیری: از تاریخ بیاموزیم؛ امروز بیش از هر زمان نیازمند گفت و گوی ملی هستیم
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۵۶

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز ٢٨ مرداد است؛ سالگرد یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ معاصر ایران. روزی که کودتای -انگلیسی_آمریکایی، دولت ملی وقانونی مرحوم دکتر محمد مصدق را ساقط کرد. روزی که فرآیند دموکراسی، آزادی، حاکمیت مردم و استقلال کشور متوقف شد و به جای آن دیکتاتوری سلطنتی و وابستگی در همه شئون کشور نشست».

وی در توییت دیگری تاکید کرد: از تاریخ بیاموزیم و سهم اختلافات سیاسی را در وقوع و موفقیت کودتا از یاد نبریم، امروز بیش از هر زمان نیازمند گفت و گوی ملی، تفاهم و همبستگی اجتماعی هستیم.

مسیح مهاجری: با عدالت فاصله زیادی داریم؛ فلسفه انقلاب، این نبود
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۵۵

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری نوشت: تکلیف عدالت اجتماعی را با سرنوشتی که برای عدالت اقتصادی و قضائی و جزائی و اخلاقی رقم زده‌ایم می‌توان فهمید. متأسفانه ما از عدالت اجتماعی محروم هستیم. تأسف بالاتر اینکه محرومیت‌ها هر روز بیش از روز گذشته بر محروم‌ترین قشر جامعه تحمیل می‌شود و به موازات تکیده‌تر شدن تکیده‌ها، فربه‌ها فربه‌تر می‌شوند. فلسفه عید غدیر و به دنبال آن، فلسفه انقلاب اسلامی، این نبود. با فرا رسیدن سالروز عید غدیر، به عدالت از دست رفته بیاندیشیم و بپذیریم که اگر اراده کنیم می‌توانیم آرزوی علی علیه‌السلام برای برقراری عدالت را در جامعه‌ای که مدعی هستیم در آن حکومت علوی تشکیل داده‌ایم محقق سازیم.»

علم الهدی: باید حاکمیت ولایت را در کره زمین تثبیت کنیم
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۵۴

حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: نظام ما همه وابستگی اش به گفتمان غدیر است و اگر این گفتمان نباشد نظام و مملکت ما نیز نخواهد بود و ما باید گفتمان غدیر و حاکمیت ولایت را در کره زمین تثبیت کنیم و توسعه دهیم تا آمادگی ظهور ایجاد شود و اصل مدیر آسمانی که خدا تعیین کرده بیاید و امت اسلامی را اداره کند.

ترامپ: ایران می‌خواهد مذاکره کند فقط نمی‌داند چگونه شروع کن
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۵۲

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به پرسش‌هایی در مورد نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق، گفته تهران به‌دنبال مذاکره است، فقط نمی‌داند چگونه آن را آغاز کند.

دونالد ترامپ ترامپ افزوده «آن‌ها مردمی هستند بسیار مفتخر؛ اما اقتصاد آن‌ها در حال فروپاشی‌ست».

رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید «تورم به سقف رسیده است. وضعشان خیلی بد است. آن‌ها [دیگر] نفتی نمی‌فروشند».

به گفته ترامپ با وجود آن‌که تحریم‌های تازه و گسترده علیه ایران در دولت خود او اعمال شده «خیلی کم‌تر نفت به فروش می‌رسد. خیلی کم‌تر از آن‌که ما فکرش را می‌کردیم».

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۸:۵۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان