arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۹ مرداد ۹٨

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: آزمایش‌های موشکی کره شمالی مایه نگرانی است
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۲۳:۱۲

پامپئو در مصاحبه با شبکه خبری CBS همچنین به بن‌بست در مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی اذعان کرد. او گفت: «ما به آن سرعتی که مایل بودیم سر میز مذاکره نیامدیم؛ ولی در تمام طول مسیر به روشنی گفته‌ایم که می‌دانیم موانعی بر سر راه وجود خواهند داشت.»

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا درباره ششمین دور آزمایش‌های موشکی آمریکا از زمان جولای نگران است یا خیر گفت: «بله، ای کاش این کار را انجام نمی‌دادند. رهبر کره شمالی در مذاکره با رئیس‌جمهور ترامپ در سنگاپور در ژوئن سال گذشته به او تعهد داد که آماده خلع سلاح هسته‌ای است.»

واکنش تولیت آستان قدس به اختلاف بین "آملی لاریجانی" و "یزدی": برخی ‌سخنان مسئولان ‌برای مردم و جامعه سم است
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۲۳:۰۸

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه مسلمان باید «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» باشد، افزود: مسلمان اگر بغضی هم داشته باشد، باید نسبت به کفار و دشمنان اسلام باشد نه برادران و دوستان خود، در جامعه سلایق مختلف است اما نباید اجازه داد که به دشمنی و تفرقه تبدیل شود، البته مردم متحد هستند اما متأسفانه گاهی ادبیات و سخنان مسئولان و بزرگان به‌گونه‌ای است که نیازمند به توجه دادن به اهمیت وحدت دارد، و این برای مردم و جامعه سم است.

ادعای برایان هوک: سیا در برکناری مصدق نقشی نداشت/ ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی تاسال دیگر به پایان می‌رسد
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۲۳:۰۷

ادعای مضحک برایان هوک مبنی‌بر عدم دخالت سیا در کودتای ۲۸ مرداد نیز در حالی مطرح می‌شود که جان کری در سال ۲۰۱۶، هنگامی که هنوز وزیر امور خارجه آمریکا بود در نشستی در دانشگاه شیکاگو اذعان کرده بود که سازمان سیا به‌طور مستقیم در ماجرای کودتای ۲۸ مرداد و برکناری مصدق، نخست‌وزیر ایران در سال ۱۹۵۳ دخالت داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: دشمن به این نتیجه رسیده که انقلاب جز توسط انقلابیون نابود نمی‌شود/ اسراییل از ترس بچه حزب‌اللهی‌ها دورش دیوار کشیده
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۹:۵۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/29/715726_710.jpg

حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نظام اسلامی سنگرهای کلیدی جهان که قلوب ملت ها است را فتح کرده و حرف آمریکایی‌ها این است انقلاب اسلامی مرگ تدریجی ما را رقم زده و اگر بماند ما قطعا نابود می‌شویم.

وی ادامه داد: امروز نیز دشمن به این جمع بندی رسیده که انقلاب جز توسط انقلابیون نابود نمی‌شود، و فتنه بزرگ و نقشه خطرناک نیز این است.رژیم صهیونیستی که روزی مدعی سلطه بر نیل تا فرات را داشت، اکنون از ترس بچه حزب اللهی ها با دیوار بتن آرمه ای چند متری خود را محصور کرده است.

رُم در آستانه سقوط؛ نخست وزیر ایتالیا استعفا می‌کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۸:۵۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/29/715695_602.jpg

به دنبال افزایش اختلافات در دولت ائتلافی ایتالیا، خبرگزاری اسپوتنیک از استعفای جوزپه کنته نخست وزیر این کشور خبر داد.

در صورت استعفای نخست وزیر ایتالیا، بحران سیاسی این کشور عمیق‌تر خواهد شد.

پمپئو: تصمیم ما برای خروج از برجام خردمندانه بود/ این توافق ایران را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌داد
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۸:۳۸

در حالی که دولت «دونالد ترامپ» به دلیل محقق نکردن وعده‌های خود برای انعقاد توافقی بهتر از برجام پس از خروج از آن مورد انتقاد قرار گرفته، پامپئو گفت: «خبر خوب این است که ما داریم خردمندانه کار می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری CBS گفت: «اینکه ما از برجام خارج شدیم، خردمندانه بود. این توافق ایران را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌داد و رئیس‌جمهور ترامپ مصمم است اجازه ندهد این اتفاق بیفتد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و مدعی شد که این تحریم‌ها اثرگذار بوده‌اند.

حذف نامه انتقادی آملی لاریجانی به محمد یزدی از سایت مجمع تشخیص
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۷:۰۷

حذف نامه انتقادی آملی لاریجانی به محمد یزدی از سایت مجمع تشخیص

سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه صادق لاریجانی خطاب به محمد یزدی را حذف کرد.

صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران دو روز پیش در نامه‌ای به محمد یزدی پاسخ انتقادهای او را داده و او را به توهین، مطالب خلاف واقع و دروغ‌گویی متهم کرده است.

نرخ ارز در بازار امروز سه شنبه ۲۹ مرداد ۹۸
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۶:۵۴

نرخ ارز در بازار امروز سه شنبه ۲۹ مرداد ۹۸

افزایش قیمت برخی خودروها؛ سراتو ۳۰۳ میلیون تومان شد
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۶:۰۶

قیمت خودرو در بازار امروز سه شنبه ۲۹ مرداد ۹۸/ افزایش قیمت برخی خودروها؛ سراتو ۳۰۳ میلیون تومان شد

توضیح وکیل نجفی درباره علت اعتراض به حکم دادگاه: این اعتراض مربوط به جنبه عمومی جرم است و به رضایت اولیای دم ارتباطی ندارد
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۵:۴۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/29/715587_235.jpg

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند با توجه به گذشت اولیای دم مرحومه میترا استاد از قصاص نجفی، بهتر بود اعتراضی به حکم دادگاه نمی‌شد اظهار کرد: اعتراض ما به رأی دادگاه با مسئله رضایت اولیای دم ارتباطی ندارد و این اعتراض مربوط به جنبه عمومی جرم است.

این وکیل دادگستری افزود: قتل یک جنبه عمومی و یک جنبه خصوصی دارد. جنبه خصوصی حق اولیای دم است که خوشبختانه لطف کردند و رضایت دادند و از آنها نیز متشکر هستیم. اگر بخواهیم از بابت جنبه عمومی جرم ورود نکنیم و قتل عمد ثابت شود، بعد از گذشت شاکی و صدور موقوفی تعقیب برای قصاص، طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی از بابت جنبه عمومی جرم قتل عمد برای موکل مجازات حبس صادر می‌شود.

سندرز: آمریکا حمایت مالی از اسراییل را متوقف کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۴:۲۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/29/715536_908.jpg

 نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تاکید بر توقف ظلم و ستمی که به فلسطینی ها می شود، خواستار توقف حمایت مالی کنگره آمریکا از اسراییل شد.

«برنی سندرز» در دیدار با «جانی ضبیط» رئیس موسسه فلسطینی - آمریکایی صلح، با رد اقدام اسرائیل در ممانعت از ورود «رشیده طلیب» و «ایلهان عمر» دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی تاکید کرد که اعضای کنگره حق دارند برای اطلاع یافتن از اوضاع مناطق اشغالی از آن بازدید کنند.این سناتور آمریکایی ضمن اشاره به اوضاع مردم فلسطین تاکید کرد دیگر نمی توان بر ظلم و ستم اسراییلی ها به مردم فلسطین و کوتاهی برای توقف آن سکوت کرد.

شمخانی: در خیابان‌های تهران قدم بزنید؛ خواهید دید که مردم ما چقدر بانشاط هستند/ امضای برجام اقدام اشتباهی بود
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۳:۱۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/29/715494_757.jpg

 دبیر شورای عالی امنیت ملی به ان. بی. سی نیوز گفت که اگر آمریکا و ایران وارد درگیری نظامی شوند ایران ابزارهای متعددی در اختیار دارد، از جمله جنگ نیابتی.

وی افزود: در خیابان‌های تهران قدم بزنید. خواهید دید که مردم ما چقدر بانشاط هستند و متوجه خواهید شد [آمریکا] به آنچه که می‌خواسته، نرسیده است. شمخانی گفت ایران منبع ترور در منطقه نیست بلکه عامل ثبات است و شهدای آن جان خود را فدا کرده و گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش را شکست دادند. وی همچنین بر نقش ایران به عنوان ضامن ثبات در منطقه تاکید کرد.

روزنامه جوان خطاب به یزدی و آملی: فیلترشکن نصب کنید و ببینید چگونه آبروی نظام را حراج زده‌اید
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۲:۵۳

روزنامه جوان نوشت: وقتی بدیهیات را آقایانی که سال‌ها در این کشور از مقامات بوده‌اند و هستند، زیر سؤال می‌برند و رعایت نمی‌کنند، باید بدیهیات را گفت. ماهواره ببینید و شبکه‌های مخالف نظام را نگاه کنید، فیلترشکن نصب کنید و به توئیتر و تلگرام فیلتر شده بروید، سایت‌های معاند و فیلترشده را بخوانید و ببینید چگونه آبروی نظام برخاسته از آرمان‌های اسلامی یک ملت و امام‌شان را حراج زده‌اید. ببینید با علنی و بزرگ‌سازی کردن اختلافاتی که نیازی نبود در این سطح و با این ادبیات مطرح شود، چگونه زبان طعنه زنان علیه ایران و ایرانی و رهبری و نظام و انقلاب اسلامی را دراز کرده‌اید.

پمپئو: کمک یونان به کشتی آدریان دریا، حمایت از یک سازمان تروریستی تلقی خواهد شد
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۰:۵۵

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با طرح ادعایی درباره فعالیت آدریان دریا، کشتی حامل سوخت ایران به دولت یونان هشدار داد که هر تلاشی برای کمک به این کشتی «در طول سفرش به سوریه» حمایت مادی از یک سازمان تروریستی تلقی خواهد شد.

پمپئو باز هم بر این ادعای آمریکا تاکید کرد که این کشتی در انتقال سوخت غیرقانونی به سوریه به سپاه پاسداران ایران کمک‌رسانی می‌کرده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز با اشاره به آزادی کشتی ایرانی از جبل‌الطارق گفت: مایه تاسف است که این اتفاق افتاده است.

امیر پوردستان: می‌گویند بعد از ترامپ، آمریکا فرومی‌پاشد
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۸

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: آمریکا دچار افول قدرت شده و جایگاه ابرقدرتی آن تنزل پیدا کرده و خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم سرنوشت شوروی برای آمریکا رقم خواهد خورد.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان دوشنبه شب در برنامه نهمین یادواره شهدا مشق عشق قم در بوستان شهدای دل آذر این شهر اظهار داشت: برخی از ایالت های آمریکا از جمله کالیفرنیا خواهان استقلال هستند و درنیز جنبش و حرکتی قصد دارد با برقراری رفراندوم این ایالت را به عنوان یک ایالت مستقل از آمریکا جدا کند و اگر این کار انجام شود، بقیه ایالت های آمریکا نیز تبعیت خواهند کرد.

او گفت: برخی از نظریه پردازان آمریکایی می گویند ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا است، و این کشور بعد از رئیس جمهور فعلی، دچار فروپاشی خواهد شد.

جابجایی سلبریتی ها با آمبولانس
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۰:۱۷

مجتبی لهراسبی- رییس اداره آمبولانس خصوصی کشور درباره تردد سلبریتی‌ها، معلمین خصوصی و ... با آمبولانس‌های خصوصی در پایتخت، گفت: این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده است، اما وضعیت به آن شدت مطرح شده، نیست. ما هم در نظارت‌هایمان بر آمبولانس‌های خصوصی این پدیده را مدنظر قرار داده بودیم و دستورالعمل‌هایی را برای پیشگیری از بروز این تخلف داشتیم.

لهراسبی با بیان اینکه تردد نابجا با آمبولانس‌های خصوصی فقط مختص قشری خاص نیست، گفت: مشاهده شده که هر فردی اعم از هنرپیشه‌های خیلی معروف و... هم این اقدام را انجام داده‌اند؛ بنابراین این اقدام مختص قشر خاصی نیست. در عین حال خوشبختانه این تخلف طی هفت تا هشت ماه اخیر که نظارت‌مان افزایش یافته، کمتر هم شده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۰:۱۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان