arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

ترامپ: روسیه به گروه هفت بازگردد

دونالد ترامپ در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «فکر می‌کنم بسیار مناسب است ببینیم روسیه به جمع پیشرفته‌ترین اقتصادهای دنیا بازگردد.» وی در حین حمایت از بازگشت روسیه با انتقاد مجدد از سیاست های رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: باراک اوباما خواستار خروج روسیه از گروه هشت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا خواستار بازگشت روسیه به گروه هفت موسوم به کشورهای پیشرفته صنعتی جهان شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه رویترز، دونالد ترامپ در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «فکر می‌کنم بسیار مناسب است ببینیم روسیه به جمع پیشرفته‌ترین اقتصادهای دنیا بازگردد.»

وی در حین حمایت از بازگشت روسیه با انتقاد مجدد از سیاست های رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: باراک اوباما خواستار خروج روسیه از گروه هشت بود.

ترامپ افزود: در صورت بازگشت روسیه به گروه هشت ما حرف های زیادی با روسیه برای گفتن داریم.

روسیه پس از بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ از این گروه کنار گذاشته شد. به این ترتیب گروه ۸ به گروه ۷ تغییر نام داد.

در پی انقلاب اوکراین و اشغال بخشی از خاک این کشور ازسوی ارتش روسیه و پیوستن منطقه کریمه به روسیه و شکاف به وجود آمده بین روسیه و غرب، سران هفت کشور صنعتی لغو عضویت روسیه از گروه جی هشت را به‌طور غیررسمی اعلام کردند.

این نخستین بار نیست که ترامپ از بازگشت روسیه به جمع این کشورها حمایت می‌کند. او سال گذشته هم در آستانه برگزاری نشست گروه ۷ خواستار بازگشت روسیه به جمع این کشورها شد.

نشست گروه ۷ سال ۲۰۱۹ در فرانسه از تاریخ دوم تا چهارم شهریور در تفرجگاه ساحلی "بیاریتز" برگزار می شود.

انتظار می رود در مجموع ۲۴ هیات خارجی همراه با رهبران «گروه ۷» شامل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا روز شنبه ۲۴ اوت از سوی «امانوئل مکرون» در یک شام غیر رسمی پذیرایی شوند.

در این نشست، نمایندگانی از اتحادیه اروپا و سازمان های مهم بین المللی مانند سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی نیز شرکت خواهند داشت.

نظرات بینندگان