arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

قیمت خودرو در بازار امروز ۳۰ مرداد ۹۸/ سمند EF7 دو میلیون گران شد

سمند، پژو ۴۰۵ SLX و پژو پارس امروز تنهای تغییرات قیمت را در بازار رقم زده‌اند. قیمت روز دیگر محصولات سایپا، ایرانخودرو، مدیران خودرو و کرمان موتور هیچ تغییری نسبت به روز‌های قبل ندارد. امروز سمند EF۷ دو میلیون تومان گران شده، پژو ۴۰۵ SLX افزایشی ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه می‌کند و پژو پارس ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
سمند، پژو ۴۰۵ SLX و پژو پارس امروز تنهای تغییرات قیمت را در بازار رقم زده‌اند. قیمت روز دیگر محصولات سایپا، ایرانخودرو، مدیران خودرو و کرمان موتور هیچ تغییری نسبت به روز‌های قبل ندارد. امروز سمند EF۷ دو میلیون تومان گران شده، پژو ۴۰۵ SLX افزایشی ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه می‌کند و پژو پارس ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است. 
 
قیمت روز محصولات سایپا در بازار امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸
 
محصولات سایپا امروز طوری بی‌حرکت ایستاده‌اند که انگار نه انگار حدود ۹ میلیون تومان بالای قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود. نمونه‌اش تیبا صندوق‌دار است که بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. کارخانه سایپا قیمت این محصول را در محاسباتش حدود ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر می‌گیرد. تیبا ۲ هم وضعیت قابل تعریفی ندارد. این خودرو حدود هفت میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه و حدود ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. ساینا کمترین اختلاف را با قیمت کارخانه دارد. سایپا می‌گوید این ماشین ۵۶ میلیون تومان است و فعالان بازار آن را ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌کنند.  
 
قیمت روز پراید امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸
 
پراید از قاعده ثبات قیمت در بین محصولات سایپا مستثنی نیست. با اینکه کارخانه قیمت پراید هاچ‌بک یا همین سایپا ۱۱۱ را حدود ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر می‌گیرد، این محصول همچنان ۹ میلیون تومان بالاتر و با قیمت ۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. پراید سایپا ۱۳۱ وضعیت مشابهی دارد و با قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، اختلاف هفت میلیونی‌اش را با قیمت کارخانه حفظ کرده است. همچنین امروز پراید وانت در بازار بدون تغییر نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده و در بازار با قیمت ۴۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.
 

قیمت روز محصولات سایپا امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۷۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۶,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸
 
محصولات ایران خودرو امروز به جز چند تغییر جزئی، تفاوت زیادی در قیمت‌ها ایجاد نکرده‌اند. برای مثال امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ همچنان در بازار با قیمت ۸۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که ۱۵ میلیون بیشتر از قیمت کارخانه است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۹۸ میلیون تومان است و ۱۹ میلیون با قیمت کارخانه اختلاف دارد. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار هم وضعیت مشابهی دارد و با اختلاف کمی نسبت به تیپ ۵ روی ۹۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ایستاده است. همچنین قیمت روز رانا در بازار ۷۸ میلیون تومان است و تغییری نسبت به روز‌های قبل ندارد.  

به گزارش فرارو سمند امروز بیشترین تغییر قیمت بازار را به نام خود ثبت کرده است. طوری که سمند LX امروز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت در مورد سمند EF۷ خیلی بیشتر است. قیمت روز سمند EF۷ در بازار تقریبا دو میلیون تومان نسبت به دوشنبه بالا رفته و به ۹۱ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز پژو ۴۰۵ GLX تغییری نسبت به روز‌های قبل ندارد. این محصول در کارخانه ۶۳ میلیون قیمت خورده و در بازار ۱۱ میلیون تومان گران‌تر فروخته می‌شود. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز هم وضعیت مشابهی دارد و برای خرید آن از بازار خودرو باید ۷۶ میلیون تومان هزینه کرد. رقمی که نسبت به روز‌های قبل تغییری نکرده. در طرف مقابل پژو ۴۰۵ SLX امروز هوای گرانی به سرش زده و با افزایش  ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که شش میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است.  

پژو پارس امروز در بازار کمی کاهش قیمت دارد و ۳۰۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داده است. امروز پژو پارس در بازار ۹۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که حدود ۱۷ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است.  

دنا در بین محصولات ایران خودرو بیشترین اختلاف را بین قیمت بازار و قیمت مصوب کارخانه دارد. هرچند ایران خودرو قیمت دنا معمولی تیپ ۲ را ۶۶ میلیون تومان در نظر می‌گیرد، اما این محصول در بازار با حدود دو برابر این قیمت یعنی ۱۱۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. دنا پلاس توربو وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند و حدود ۸۰ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه یعنی ۱۷۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.  

امروز پژو ۲۰۷ وضعیت مشابهی با دیگر محصولات ایران خودرو دارد و تغییری در قیمت آن ایجاد نشده است. طوری که قیمت روز پزو ۲۰۷ دنده‌ای همچنان ۱۲۰ میلیون تومان است و حدود ۲۳ میلیون با قیمت مصوب کارخانه اختلاف دارد. از طرف دیگر پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان فروخته می‌شود که تغییری نسبت به روز‌های گذشته ندارد.  

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۷,۳۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۳,۵۰۰,۰۰۰
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۵,۷۰۰,۰۰۰
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۲,۳۰۰,۰۰۰
۸۲,۳۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۷,۹۰۰,۰۰۰
۹۷,۹۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
 
قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸
 
امروز خبری از کاهش قیمت انواع MVM از سری محصولات مدیران‌خودرو نیست. MVM ۳۱۵ هاچ‌بک بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده و در بازار با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. به طرز جالبی قیمت‌هایی که کارخانه مدیران خودرو برای محصولاتش در نظر می‌گیرد، بالاتر از قیمت کف بازار است. مثلا همین MVM ۳۱۵ هاچ‌بک در کارخانه ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. MVM X۲۲ اتوماتیک در بازار ۱۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود، اما کارخانه روی رقم ۱۹۵ میلیون تومان اصرار می‌کند. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای MVM X۲۲ دنده‌ای بیشتر است. طوری که می‌توان این ماشین را در بازار حدود ۱۴۴ میلیون تومان به صورت نقدی خرید، اما کارخانه آن را ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشد. این اختلاف قیمت در مورد MVM X۳۳ به اوج خود می‌رسد. با اینکه فعالان بازار خودرو قیمت روز MVM X۳۳ را ۲۰۳ میلیون تومان در نظر می‌گیرند، کارخانه قیمت این محصول را ۳۳ میلیون بالاتر یعنی ۲۳۶ میلیون تومان در نظر می‌گیرد.
 

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

قیمت محصولات کرمان موتور امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸
 
قیمت روز انواع جک از سری محصولات کرمان موتور امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده. طوری که جک J۴ همچنان ۱۴۶ میلیون تومان و حدود چهار میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه در بازار فروخته می‌شود. جک S۳ امروز در بازار ۱۸۷ میلیون تومان است و جک S۵ حدود ۲۷۴ میلیون تومان در بازار قیمت دارد. باید توجه داشته باشید که کارخانه کرمان‌موتور قیمت این ماشین را ۳۰۱ میلیون تومان در نظر می‌گیرد.

قیمت روز محصولات کرمان موتور امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
نظرات بینندگان