arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
وال استریت ژورنال:

خرید و فروش غیرقانونی اسلحه در فیس بوک / بعد از تجارت آنلاین مواد مخدر نوبت به معامله سلاح رسیده است

گزارش ها نشان می دهند که بسیاری از افراد برای خرید و فروش سلاح از فیس بوک استفاده می کنند. درواقع فیس بوک به یک بازار هدف بزرگ برای خرید و فروش سلاح تبدیل شده و این موضوعی خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش ها نشان می دهند که بسیاری از افراد برای خرید و فروش سلاح از فیس بوک استفاده می کنند. درواقع فیس بوک به یک بازار هدف بزرگ برای خرید و فروش سلاح تبدیل شده و این موضوعی خطرناک است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وال استریت ژورنال، طبق گزارش ها ، صاحبان اسلحه از Facebook Marketplace برای فروش اسلحه دست دوم و بدون گزارش سابقه استفاده می کنند.

اگرچه روی کاغذ و بر اساس قوانین نوشتاری، سیاست فیس بوک، فروش اسلحه را ممنوع کرده است، اما فروشندگان از فهرست های گمراه کننده ای را برای خرید و فروش سلاح استفاده می کنند. Facebook Marketplace در سال 2016 راه اندازی شد ولی به سرعت به دلیل تسهیل در فروش مواد مخدر و سایر محصولات غیرقانونی مورد انتقاد قرار گرفت.

اکنون، Facebook Marketplace برای فروش اسلحه دست دوم استفاده می شود. سیاست تجارت فیس بوک به طور خاص فروش اسلحه از جمله سلاح گرم ، اسلحه BB و حتی اسلحه پینت بال را ممنوع می کند ، اما فروشندگان بالقوه اسلحه برای جلوگیری از شناسایی ، از یک روش جدید استفاده می کنند. آنها به جای اینکه فقط اسلحه ای را برای فروش مشخص کنند، فهرستی از لوازم جانبی سلاح یا حتی فقط عکس یک جعبه را ضمیمه آگهی خود می کنند تا افراد برای کسب اطلاعات بیشتر با انان تماس بگیرند. برخی دیگر نیز آگهی آموزش تیراندازی منتشر می کنند.

یک فروشنده مجازی سلاح در فیس بوک می گوید با هر پیغامی که می گذارد در عرض یک ساعت تا 30 پیغام خرید دریافت می کند. خریداران بالقوه اسلحه در Facebook Marketplace احتمالاً می توانند قبل از خرید اسلحه گرم ، پیش زمینه این نوع محصولات را نیز با یک جستجوی اینترنتی ساده بررسی کنند. فیس بوک هنوز به این گزارش وال استریت ژورنال واکنشی نشان نداده است.

نظرات بینندگان