arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

فاینشنال تایمز : آزادی نفتکش ایرانی، روحیه پیروزمندانه ایران را تقویت کرده است

پایگاه اینترنتی فاینشنال تایمز روز چهارشنبه نوشت، آزادی نفتکش ایران که در جبل الطارق توقیف شده بود، روحیه جسورانه و پیروزمندانه ایران را تقویت کرده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاینشنال تایمز : آزادی نفتکش ایرانی، روحیه پیروزمندانه ایران را تقویت کرده استدر این گزارش آمده است: نفتکش ایرانی که ماه گذشته توسط کماندوهای انگلیسی توقیف شده بود سرانجام پس از رایزنی های فراوان میان تهران و لندن، آزاد شد و این اتفاق روحیه پیروزمندانه و جسورانه ای برای جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

تلویزیون دولتی ایران روز دوشنبه تصاویری از این نفتکش با پرچم این کشور را پخش کرد و "پیروزی" جمهوری اسلامی را بر آمریکا و انگلیس ستود.

این نفتکش بیش از شش هفته موضوع اصلی بن بست میان ایران و غرب بود.

 اکنون ایران رفع توقیف آن را به دستور دادگاهی در جبل الطارق گواه آن می داند که می تواند در مقابل فشار شدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مقاومت کند. این اتفاق راهبرد مقاومت دقیق تهران را نشان می دهد و روحیه جسورانه و پیروزمندانه آنها را افزایش می دهد.

این راهبردی است که سپاه پاسداران ایران اجرا کرده و دهها سال است در مقابل توطئه های خارجی برای توجیه گسترش قدرت نظامی خود و نیروهای نیابتی منطقه ای از آن استفاده کرده است.

از نظر سیاستمداران ایرانی, این نفتکش عمدتا به این علت آزاد شد که سپاه دو هفته پس از توقیف آن در اقدامی تلافی جویانه, یک نفتکش با پرچم انگلیس به نام «استنا ایمپرو و 23» و خدمه آن را توقیف کرد.

تهران بارها تهدید کرده است که اگر نتواند نفت خام خود را صادر کند, عبور نفت از تنگه حیاتی هرمز را مختل می کند.

برخی از ایرانی ها می گویند موفقیت های سپاه موجب شده است تا آنها امنیت بیشتری پیدا کنند.

در پایان این گزارش آمده است. موفقیت های سپاه همچنین نشان می دهد که چگونه راهبرد آمریکا ایران را جسورتر  کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان