arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

کشف تابوت سنگی قرون وسطایی در فرانسه

کارگران ساختمان در جریان حفاری‌های خود به تابوت یک زن متعلق به دودمان «مروونژی‌ها» برخوردند. باستان‌شناسان امیدوارند کشف این تابوت باستانی بتواند اطلاعات بیشتری در رابطه با نقش این بازه‌ی زمانی در تاریخ فرانسه ارائه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقبره قرون وسطایی منحصر بفرد که قدمت آن به دودمان «مروونژی‌ها» باز می‌گردد، در فرانسه کشف شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز،‌ کارگران ساختمان در جریان حفاری‌های خود به تابوت یک زن متعلق به دودمان «مروونژی‌ها» برخوردند. باستان‌شناسان امیدوارند کشف این تابوت باستانی بتواند اطلاعات بیشتری در رابطه با نقش این بازه‌ی زمانی در تاریخ فرانسه ارائه دهد.

این تابوت سنگی در «کئور» شهری در جنوب شرقی فرانسه و در نزدیکی کلیسای باستانی «سن- اتین» کشف شد. باستان شناسان معتقدند این تابوت در منطقه‌ای که در گذشته به عنوان قلمرو «مروونژی‌ها» شناخته می‌شد،‌ کشف شده است. تابوت سنگی در جریان پروژه بازسازی این منطقه، از خاک بیرون کشیده شد. تحقیقات صورت گرفته بر روی استخوان های کشف‌شده، نشان می‌دهد فردی که در این مکان دفن شده است در زمان مرگ سالمند بوده است.

با آنکه هیچ وسیله‌ای در کنار استخوان‌ها در تابوت قرار داده نشده بود، ‌اما این اکتشاف برای باستان‌شناسان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پس از کشف این تابوت سنگی، چندین تکه ظروف سفالی در محلی که گمان می‌رود بقایای یک آشپزخانه باشد، در نزدیکی این مقبره نیز کشف شد.

باستان‌شناسان قدمت دقیق این تابوت سنگی و بقایای داخل آن را بین 450 تا 751 پس از میلاد مسیح تخمین زده‌اند.

دودمان «مروونژی‌ها» به بخشی از دوران حکومت «فرانک‌ها» باز می‌گردد که بازه‌ی زمانی 5 تا 8 میلاد را شامل می‌شود.

نظرات بینندگان