arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

کوبا: سیاست‌های آمریکا تهدیدی علیه ثبات جهانی است

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا اقدام‌های دولت آمریکا را مخل ثبات و امنیت جهان برشمرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوبا: سیاست‌های آمریکا تهدیدی علیه ثبات جهانی استوزیر خارجه کوبا چهارشنبه اظهار داشت که سیاست‌های دولت آمریکا تهدید فزاینده‌ای علیه ثبات بین المللی است.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» به نقل از وبگاه «وزارت خارجه کوبا» «برونو رودریگز» وزیر خارجه این کشور در توییتی نوشت که  اقدامات کاخ سفید علیه صلح و امنیت جهان بوده  و موجب بر هم زدن توازن اقتصادی می‌شود.

 

رودریگز در توییت خود اشاره کرد که از جمله تلاش‌های بی‌ثبات کننده دولت ترامپ اقدامات  یکجانبه، مداخله در امور داخلی کشورها،  نپذیرفتن  تغییرات اقلیمی  و اجرای سیاست نژادپرستانه و تبعیض آمیز مهاجرتی است.

چندی قبل نیز  رئیس جمهور کوبا با انتقاد از رویکردهای تجاوزکارانه آمریکا گفت، تحت فشار و تهدید با  واشنگتن مذاکره نخواهد کرد.

به نوشته وبگاه «گرانما ‌آنلاین»، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در توییتی نوشت که هاوانا به وضوح سیاست‌های تجاوزکارانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه خود را نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور کوبا در ادامه این توییت به سخنان «فیدل کاسترو» رهبر فقید این کشور اشاره کرد که گفته بود «افتخار،کشور و کرامت در مذاکره خلاصه نمی‌شود، همچنین استقلال، حق حاکمیت، تاریخ و شکوه هم مذاکره کردنی نیست.» 

واشنگتن پس از ناکامی در سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا، به‌دلیل حمایت کوبا از دولت قانونی ونزوئلا تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال کرده و خواستار توقف مراودات اقتصادی بین هاوانا و کاراکاس شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان