arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

دولت ترامپ پناهندگی در آمریکا را سخت‌تر کرد

دولت آمریکا امروز (چهارشنبه) از قوانین تازه مهاجرتی پرده برداشت که مجوز بازداشت نامحدود خانواده‌های مهاجر را در طول مدت بررسی درخواست پناهندگی آنها از سوی قاضی پرونده، صادر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ترامپ پناهندگی در آمریکا را سخت‌تر کرددولت آمریکا امروز (چهارشنبه) از قوانین تازه مهاجرتی پرده برداشت که مجوز بازداشت نامحدود خانواده‌های مهاجر را در طول مدت بررسی درخواست پناهندگی آنها از سوی قاضی پرونده، صادر می‌کند.

به گزارش ایسنا، قوانین جدید مهاجرتی دولت آمریکا جایگزین معاهده سال ۱۹۹۷ می‌شود که مدت زمان بازداشت کودکان مهاجر توسط مقام‌های آمریکا را محدود کرده بود و مطابق تفسیر رایج از آن بازداشت بیش از ۲۰ روز خانواده‌های مهاجر ممنوع بود.

منتقدان دولتی این معاهده معتقدند که تفسیرهای صورت گرفته از آن در عمل ضمن افزایش سن مهاجران غیرقانونی موجب شده تا آنها کودکان خود را نیز همراه بیاورند و با استفاده از تسهیلات این معاهده در طول مدت بررسی درخواست پناهندگی آزادانه وارد خاک آمریکا شوند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ضمن دفاع از اصلاح قانونی صورت گرفته تکلیف مهاجران غیرقانونی را مشخص می‌کند که دیگر با به همراه داشتن کودکان خود مجوز عبور از مرز آمریکا را دریافت نخواهند کرد.

به گزارش یورو نیوز، بر مبنای اعلام این وزارت‌خانه با آغاز اجرای قانون جدید، خانواده‌های متقاضی پناهندگی در طول دوره بررسی پرونده‌شان که چندین ماه به طول می‌انجامد، باید در بازداشتگاه‌های مرزی حضور داشته باشند.

«آکادمی اطفال آمریکا» پیش از این بارها نسبت به تبعات جسمی و عاطفی بازداشت کودکان مهاجر به دولت دونالد ترامپ هشدار داده است.

با این حال ترامپ که از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از لزوم کاهش مهاجرت قانونی و غیرقانونی به آمریکا سخن گفته، هفته پیش نیز از قانون ممنوعیت صدور مجوز اقامت دائم برای آن دسته از مهاجرانی رونمایی کرد که در طول حضور در آمریکا از کمک های دولتی و کوپن غذا استفاده کرده باشند.

قانون جدید به طور معمول باید پس از گذشته ۶۰ روز اجرایی شود ولی نهادهای حامی مهاجران امیدوارند که چالش‌های متعدد حقوقی متوجه این قانون، مانع از اجرای زودهنگام آن شود.

نظرات بینندگان