arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرسنجی جدید گالوپ: غالب مردم آمریکا مخالفت عملیات نظامی علیه ایران هستند

مؤسسه نظرسنجی گالوپ روز چهارشنبه گزارش داد که ۷۸ درصد مردم آمریکا صریحاً مخالف جنگ با ایران هستند و از تلاشهای غیر نظامی برای تعامل با ایران پشتیبانی می کنند. ۶۵ درصد مردم آمریکا نیز در خصوص شتاب زدگی ترامپ در استفاده از نیروی نظامی ابراز نگرانی کرده اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظرسنجی جدید گالوپ: غالب مردم آمریکا مخالفت عملیات نظامی علیه ایران هستندتارنمای مؤسسه نظرسنجی گالوپ گزارش داد: این جامعه ۷۸ درصدی از پرسش شوندگان، گفته‌اند که تمایل دارند بحران میان ایالات متحده و ایران با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی حل و فصل شود و تنها اقلیت اندکی یعنی ۱۸ درصد آمریکایی‌ها موافق انجام عملیات نظامی علیه ایران هستند. 

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۵ درصد جمهوریخواهان و ۱۱ درصد دموکرات‌ها موافق استفاده از عملیات نظامی علیه ایران هستند.

۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان نیز در پاسخ به سوال دیگری، معتقدند که در صورت ناموفق بودن روش‌های دیپلماتیک و اقتصادی، آمریکا باید متوسل به عملیات نظامی شود.

این نظرسنجی در نیمه دوم ماه ژوئیه(تیر) انجام شده است. 

به گزارش ایرنا، حدود ۱۵ ماه پیش آمریکا در اقدامی یک‌جانبه از برجام خارج شد. برخلاف تصور کاخ‌سفید، ترامپ با خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای، کاری کرد که جامعه جهانی و به ویژه شرکای اروپایی آن بخش عمده‌ای از توجه خود را روی حفظ توافق هسته‌ای متمرکز کنند.

ایران با ماندن در برجام و بهره گیری از ظرفیتهای آن، روابط دیپلماتیک خود را تقویت و تلاش کرده و توانسته اعتبار ایران را در عرصه جهانی بهبود بخشد؛ به همین دلیل نگرانی‌های امروز آمریکا خریداری در جامعه جهانی ندارد. در مرحله بعد، آمریکا به تهدید نظامی روی آورد. اما ایستادگی ایران و ناتوانی آمریکا در جلب نظر متحدان سنتی واشنگتن برای همکاری در گزینه نظامی، وقوع جنگ احتمالی بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران را بسیار کمرنگ کرد.

مؤسسه گالوپ از معتبرترین موسسات نظرسنجی در جهان است. جورج هاوس گالوپ یکی از متخصصان استفاده از روش‌های آماری در مطالعه افکار و عقاید عمومی، در ۲۷ دسامبر ۱۹۳۵ مؤسسه استخراج عمومی را بنیاد نهاد که به نام خود وی، گالوپ خوانده می‌شود. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان