arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

ظریف: نشست های مهمی با مقامات سیاسی- اقتصادی سوئد داشتیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه در خصوص دومین سفرش به کشورهای اسکاندیناوی در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست های مهمی با مقامات سوئد، حول موضوعات سیاسی و اقتصادی همچون اهمیت حفظ برجام و حوزه های علاقه مندی دوجانبه گفت وگو کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: نشست های مهمی با مقامات سیاسی- اقتصادی سوئد داشتیمظریف اضافه کرد: با مقامات دولت سوئد از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه گفت وگوهای خوبی در حوزه های مورد علاقه مشترک دو طرف برگزار کردیم. اهمیت حفظ برجام بخش مهمی از این گفت وگوها بود.

وزیر امور خارجه ایران نوشت؛ در این سفر علاوه بر مذاکره با مقامات این کشور و برگزاری نشست های مهم اقتصادی، دیداری با روشنفکران نیز صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی روز گذشته با وزیر امور خارجه، وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی و همچنین کارل بیلت نخست‌وزیر پیشین سوئد دیدار و گفت‌وگو کرده بود.  

ظریف همچنین در بدو ورود به استکهلم، با حضور در جمع گروهی از ایرانیان مقیم سوئد، با آنها به گفت و شنود صمیمی در خصوص موضوعات مختلف پرداخت.
وی قرار است در ادامه تور دیپلماتیک خود به کشورهای اسکاندیناوی به نروژ سفر کند.
ظریف هم اعلام کرده است که قصد دارد برای گفت و گو با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و لودریان وزیر خارجه فرانسه به پاریس سفر کند.

نظرات بینندگان